Als je een oud huisje hebt valt er altijd wel wat te klussen. Het toegangshek was hoognodig aan de beurt om vernieuwd te worden. Nu had ik de wens dat het hek slechts naar één kant zou draaien...
(dat leek mij makkelijker met achteruit binnenrijden ha ha).
Dan begint het uitrekenen en bestellen van materiaal, wachten op hulp van zwager en dan maar aan de slag. Met passen en meten wordt de meeste tijd versleten, dat was hier echt wel van toepassing.
Als zoon dan arriveert wordt het ophangsysteem uitgemeten en bevestigd. Dan de buurman een helpende hand vragen en het enorme zware eikenhouten gevaarte kan overeind en in de scharnieren worden gehangen. Tja dat heb je als het geen twee hek'jes' mogen worden! Maar bingo!, hoera het paste in één keer!
25 opmerkingen:
Het is een indrukwekkend hek geworden Monica, mag er wezen. groetjes
Dat ziet er erg mooi uit !!
mooi! en een flinkerd. Ik zie je kleinkinderen er ook wel een boel plezier mee hebben als ze op bezoek komen :)
prachtig, zo'n stuk handwerk! heerlijk weer een klus afstrepen...
Wat een prachtig hek! Nu moeten we zéker snel langskomen om de boel te bewonderen. Maar ja, zomergasten vliegen ook bij ons nog steeds in en uit.
Ik vind het een prachtig, stoer en
robuust hek geworden!
Groetjes van Ageeth
Geweldig hek, heel stoer om te zien. Deze gaat jaren mee. Heerlijk weer een streepje op je doen lijst.
En super die helpen de handen, is toch ook nog gezellig.Geniet maar fijn van je mooie hek. En alles kan op slot, is ook super.
Lieve groetjes José
Wat een kanjer van een hek, prachtig hoor!
Prachtig hek! Ja nu heb je een schitterende afscheiding, maar wordt het geen klimhek?
Maar petje af voor de heren, het ziet er prima uit! Groetjes
Lida
Een mooi stoer hek is het geworden, niets mis mee!
Lieve groet.
Mooi solide hek hoor Monica, heb jij het ook nog zo druk met je zomergasten?
Ik wil het zeker nog een keertje komen bezichtigen!
Lieve groetjes, Evelyne
Ik vind het echt een mooi hek!! Echt in de sfeer van je Franse huisje!
Is toch geweldig! Een mooi hek en zulke goeie hulp. Ga toch maar vooruit het hek door hoor, haha.
Zo, dat is een Hek, met een hoofdletter!!
Knap gemaakt hoor, door de mannen!!!
Mooi hoor, sterk, degelijk en landelijk, kortom ook nog onverslijtbaar.
Gr.Sylvia
Zo zeg wat een hek, vind hem wel prachtig! Groetjes carina
Geweldig mooi hek is het geworden.
Mooi robuust hek is het geworden. Past goed in de stijl.
groetjes Ria
Mooi werk! Nu maar hopen dat ongenode gasten van je erf blijven.
Het is een mooi en stevig hek geworden Monica. Ik laat het even aan DH zien, die wil achteraan in het weiland ook een nieuw hek maken...
Het meten en het maken van het hek was eigenlijk het leukste.
Met een dinerbord werden de ronde bovenkanten afgetekend. Het commentaar van de dames (Monica en twee zussen!)was niet altijd opbouwend....en het opmeten van de dikte van de bouten en de hoeveelheid is tijdens het nuttigen van de nodige wijntjes tot stand gekomen. Het is een stoer hek geworden en het zal helaas de katten, muizen en mollen niet tegenhouden om het terrein te betreden. Gelukkig staat het altijd open voor de gasten. Er wordt ook geen tol geheven.
Dat is zeker een mooi nieuw hek.
Wat een stoer hek en wat goed dat het in één keer in de scharnieren gehangen kon worden. Vakwerk.
Fijn weekend
Anje
Het staat mooi en royaal. Als ik de foto van jullie huis zo zie, past het er perfect bij.
Groetjes,
Dat hek dat waait niet om, pfff. Mooi stukje vakwerk....
Een reactie posten