Chez Monica et Guus Chambre d'Hôte en gites in de Bourgogne Veuvrailles

woensdag 5 september 2012

Klussen

Als je een oud huisje hebt valt er altijd wel wat te klussen. Het toegangshek was hoognodig aan de beurt om vernieuwd te worden. Nu had ik de wens dat het hek slechts naar één kant zou draaien...
(dat leek mij makkelijker met achteruit binnenrijden ha ha).
Dan begint het uitrekenen en bestellen van materiaal, wachten op hulp van zwager en dan maar aan de slag. Met passen en meten wordt de meeste tijd versleten, dat was hier echt wel van toepassing. 
Als zoon dan arriveert wordt het ophangsysteem uitgemeten en bevestigd. Dan de buurman een helpende hand vragen en het enorme zware eikenhouten gevaarte kan overeind en in de scharnieren worden gehangen. Tja dat heb je als het geen twee hek'jes' mogen worden! Maar bingo!, hoera het paste in één keer!
Oeps, is het niet een beetje fors uitgevallen? Met zo'n hekje kun je niet zeggen dat ons 'fortje' niet goed wordt bewaakt  is 't  niet? In ieder geval ben ik blij met dit resultaat en kan er weer een klus worden afgestreept.

25 opmerkingen:

Tilly zei

Het is een indrukwekkend hek geworden Monica, mag er wezen. groetjes

Annelies zei

Dat ziet er erg mooi uit !!

marcella zei

mooi! en een flinkerd. Ik zie je kleinkinderen er ook wel een boel plezier mee hebben als ze op bezoek komen :)

Anneke zei

prachtig, zo'n stuk handwerk! heerlijk weer een klus afstrepen...

Anoniem zei

Wat een prachtig hek! Nu moeten we zéker snel langskomen om de boel te bewonderen. Maar ja, zomergasten vliegen ook bij ons nog steeds in en uit.

Ageeth Dorsman zei

Ik vind het een prachtig, stoer en
robuust hek geworden!
Groetjes van Ageeth

josé zei

Geweldig hek, heel stoer om te zien. Deze gaat jaren mee. Heerlijk weer een streepje op je doen lijst.

En super die helpen de handen, is toch ook nog gezellig.Geniet maar fijn van je mooie hek. En alles kan op slot, is ook super.

Lieve groetjes José

Pauline zei

Wat een kanjer van een hek, prachtig hoor!

Lida zei

Prachtig hek! Ja nu heb je een schitterende afscheiding, maar wordt het geen klimhek?
Maar petje af voor de heren, het ziet er prima uit! Groetjes
Lida

Jeanny zei

Een mooi stoer hek is het geworden, niets mis mee!
Lieve groet.

Evelyne zei

Mooi solide hek hoor Monica, heb jij het ook nog zo druk met je zomergasten?
Ik wil het zeker nog een keertje komen bezichtigen!
Lieve groetjes, Evelyne

petronella zei

Ik vind het echt een mooi hek!! Echt in de sfeer van je Franse huisje!

Chris zei

Is toch geweldig! Een mooi hek en zulke goeie hulp. Ga toch maar vooruit het hek door hoor, haha.

sylvia zei

Zo, dat is een Hek, met een hoofdletter!!
Knap gemaakt hoor, door de mannen!!!

Sylvia zei

Mooi hoor, sterk, degelijk en landelijk, kortom ook nog onverslijtbaar.
Gr.Sylvia

carina zei

Zo zeg wat een hek, vind hem wel prachtig! Groetjes carina

yvonne zei

Geweldig mooi hek is het geworden.

Ria zei

Mooi robuust hek is het geworden. Past goed in de stijl.
groetjes Ria

Berna zei

Mooi werk! Nu maar hopen dat ongenode gasten van je erf blijven.

Balsemien zei

Het is een mooi en stevig hek geworden Monica. Ik laat het even aan DH zien, die wil achteraan in het weiland ook een nieuw hek maken...

Liduine zei

Het meten en het maken van het hek was eigenlijk het leukste.
Met een dinerbord werden de ronde bovenkanten afgetekend. Het commentaar van de dames (Monica en twee zussen!)was niet altijd opbouwend....en het opmeten van de dikte van de bouten en de hoeveelheid is tijdens het nuttigen van de nodige wijntjes tot stand gekomen. Het is een stoer hek geworden en het zal helaas de katten, muizen en mollen niet tegenhouden om het terrein te betreden. Gelukkig staat het altijd open voor de gasten. Er wordt ook geen tol geheven.

Guusje, zei

Dat is zeker een mooi nieuw hek.

Steekjes en Stygn zei

Wat een stoer hek en wat goed dat het in één keer in de scharnieren gehangen kon worden. Vakwerk.
Fijn weekend
Anje

Willy zei

Het staat mooi en royaal. Als ik de foto van jullie huis zo zie, past het er perfect bij.
Groetjes,

klussen zei

Dat hek dat waait niet om, pfff. Mooi stukje vakwerk....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...