Hier in het Bourgondische land heb je eigenlijk niets meer te wensen, het is elke dag genieten van alles, maar vooral van de kleine dingen. Als zussen hier komen logeren willen zij tóch iets meebrengen, het tafellaken ooit door schoonmoeder geborduurd: 'gevonden in de linnenkast' en het kippentafereeltje? "geen idee wie het gemaakt heeft en waar het voor gediend heeft, maar het lijkt mij wel wat voor jou" is het verhaal erbij. Natuurlijk vind ik daar wel een plaatsje voor en natuurlijk vind ik zúlke krijgertjes ontzettend leuk.
Streekproducten uit de Achterhoek, de streek waar Riky en Ben vandaan komen. Het speldenkussen is meteen de eerste dag al in gebruik genomen, want welke handwerkster loopt niet óveral met spelden en naalden rond? en de lapjes, helemaal mijn kleur! Nu staan de flesjes en potjes nog 'voor de sier', maar zullen binnenkort lekker smaken hoor.
14 opmerkingen:
Inderdaad heerlijke cadeautjes en wat een leuke borduurwerken, nu zo gezellig buiten over een tafeltje om lekker te genieten van stokbrood, kaas en wijn! Oh ik wist het wel hoor! Veel plezier met je steekjes, groetjes
Lida
Leuke cadootjes, gezellig. grtjs Mieke
Leuke en lekkere kadootjes, leuk het tafellaken ik heb er ook een (lijkt er een beetje op)wat mijn moeder gemaakt heeft. Heel kostbaar.
Ik krijg bijna heimwee naar het Bourgondische.Misschien gaan we weersnel een keer. En wat een prachtig tafellaken.groetjes Bep
Wat een leuke cadeautjes, smul er maar lekker van. En het tafelkleed ik zie het al lekker ligen over de tafel. Het kippen kleedje een kussen van maken voor in een stoel bij het tafelkleedje. Ik zou het ook wel weten net als jij hoor.
Geniet van je nieuwe dingen,een paar weekjes dan kan ik ook eindelijk een maandje weg heerlijk liefs josé
Gezellige cadeautjes om lekker van te genieten.Voor ons is de franse zomer bijna voorbij. Zondag vertrekken we richting Nederland.
Wens je een fijn weekend en nog heel veel mooie nazomerdagen.
Anje
Wat een leuke cadeautjes heb je gekregen!Mooi speldenkussen en het tafellaken en kippendoekje zijn ook al zo leuk, echt verwen cadeautjes.
Geniet ze verder.
Bedankt voor je mailtje en ik mail je het weekend even terug.
Lieve groetjes, Evelyne
Toch leuk als je bezoek zo'n fijne kadootjes meeneemt. Vooral die geborduurde werken zijn om te koesteren.
wat een beauty, het familie-kleedje en het andere borduurwerkje vindt vast ook wel ergens een plekje. En dan die mand met lekkers en andere cadeautjes. Je bent vast een heel gewaardeerde gastvrouw op het Franse land ;)
Het geven van een cadeautje is vaak nog leuker dan om te ontvangen. Zeker als je ziet dat iets zo ontzettend gewaardeerd wordt. Schoonmama zou het alleen maar prachtig vinden dat het zo goed terecht is gekomen. Het 'kippenkleedje', was dat niet een soort kleedje dat in de keuken aan een handdoeken rekje hing om de theedoeken achter te verbergen?
Als je er zo van geniet om het aan de lijn te zien hangen.....Doe dat dan maar regelmatig!
Heerlijk foto,s!!
En die kleden herken ik wel .
Had een stiefoma die was altijd met die kleden bezig.
Ging je trouwen kreeg je een zelf gemaakte kleed .
Wees er zuinig op ze zijn te leuk !!!
Wat een mooie en leuke cedeaus. Demtafellakens vind ik prachtig.
Kijk, dat is nu lekker verwend worden...........gaaf!!!!
groetjes Sylvia
Eine tolle Decke auf der Leine,und das kleinere Stück ist wunderschön.
Liebe Grüße Grit
Een reactie posten