Mochten jullie uit mijn laatste blogjes opmaken dat ik hélemaal niets aan handwerken doe, dan heb je wel een beetje gelijk, maar zo nu en dan komt er toch iets af. Eigenlijk was het borduurwerk eind mei al helemaal klaar, op de patchwork 'inlijsting' na, die ik nu eindelijk heb afgemaakt. (Met stof afwerken vind ik handig om ze zo nu en dan gewoon in een laatje te kunnen leggen)
Ik heb hem opgedragen aan onze jongste kleindochter Rosa, vond ik leuk en toepasselijk toen ik dit patroon van Ellen Maurer-Stroh in 2008 zag.
Grappig detail is dat zij hiervoor de kleuren blauw-grijs opgeeft en ik hem in rood - rose DMC 498, 309 en 325 maakte op 16-draads kaaslinnen, in tegenstelling tot deze de Rhapsody in Blue die ik vanwege de naam in het blauw borduurde.
Wel voorbarig dat ik hem al mijn blog laat zien zonder dat Rosa hem heeft gekregen, dus vlug even de ouders inseinen.
28 opmerkingen:
hij is prachtig geworden, zo!!! Denk dat Rosa zo een mooi kado van haar oma krijgt!!!
groetjes, Sylvia
Monica ik vind hem enig geworden. Ze zal er heel blij mee zijn. En een mooi plekje geven.
Heerlijke Oma dat je toch bent.
Lieve groetjes José geniet maar fijn daar ook heerlijk.
Prachtig!
Wow, die is mooi en wat een mooie kleuren heb je gebruikt! Deze leent zich dan ook perfect voor een stoffen omlijsting! Ik denk dat ze hier helemaal weg van zal zijn! Groetjes
Lida
Hij is prachtig geworden, vooral met de patchwork omlijsting.
Heerlijk om zo af en toe wat te borduren. Ik heb ook een klein blok geborduurd voor in mijn volgende quilt.
Groetjes Sylvia.
Prachtig om die te krijgen van oma!!!
Oh wat is hij mooi geworden met die stoffen erom heen!!
Bravo,..
:o)
Hij ziet er prachtig uit, een sieraad voor aan de muur. groetjes
Wat is het een schoonheid van een
sampler geworden; wat zal Rosa daar
blij mee zijn. Een prachtstuk, mijn
complimenten!
Groetjes van Ageeth
Wat ben jij toch een super borduurster, prachtig zoals deze rose sampler geworden is. Leuk met de ruiten stof erom heen, dit blijft echt niet in een la liggen!!
Die is mooi geworden. Goed idee om een stoffen omlijsting te maken dan wissel je toch wat makkelijker.Elke keer weer krijg je nieuwe ideeën bij het bloggen.
Anje
Wat heb je dat mooi gedaan ! Prachtig !!
Monica wat istie mooi!
zal de anderen even jaloers maken door te zeggen dat ik hem in het echt heb gezien, in Frankrijk in dat oh zo'n mooie landgoed van jullie
groeten van Co en Ineke
ook voor Guus natuurlijk
De afwerking maakt het tot een prachtig geheel. Het rood en beige combineert ook geweldig goed.
Groetjes,
Mooie kleuren. Die afwerking past wel goed, het werk krijgt een Franse uitstraling.
prachtig borduurwerk, en heel leuk afgewerkt!
Heel erg mooi en bovendien heb je een leuke manier van afwerken gebruikt. Grote pluim !!
Lieve groet.
Heel erg mooi en bovendien heb je een leuke manier van afwerken gebruikt. Grote pluim !!
Lieve groet.
Ik heb dit patroon ooit gedownload en nu zie ik het bij jou al helemaal klaar en prachtig afgewerkt. Wat is hij mooi geworden!!
Wat een prachtig werk is dit en wat mooi dat je hem opdraagt aan je kleindochter. De Rhapsody vind ikook erg mooi geworden helemaal in het blauw.
Hij is heel mooi, Monica.
Heeft kleindochter het al gekregen ?
Hoe was de reactie ?
groetjes.
Hoi Moon,
Op een plaatje was de rose-sampler al prachtig, maar ik heb het geluk gehad om hem in het echt te zien. Dit is werkelijk fenominaal. Ben ja;oers (op een goede manier dan) op Rosa. Voor de Rhapsody ben ik als blauwliefhebber houd ik me altijd aanbevolen om hem van jou te kopen!!!! Wat hebberig hè!!
Op naar je volgende mooie producties, zoals oud goed en je quilts in wording.
Liefs, je zus Ank
wat een prachtstuk om te krijgen wanneer je leventje begint!
Wunderschön.
Eine traumhafte Stickerei.
Liebe Grüße Grit
Wat een prachtige merklap en die Rosa is een bofkont. Groet, Wieke
Wat mooi!!
een schoonheid, Bep
Eine wunderschöne Stickerei.
Liebe Grüße
Manuela
Een reactie posten