Chez Monica et Guus Chambre d'Hôte en gites in de Bourgogne Veuvrailles

woensdag 5 februari 2014

Jane Austen

Kijk, ik was al een tijdje bezig met het sprokkelen van stofjes voor de Jane Austen uit het boek van Di Ford.
Ik heb van elke stof die ik denk te gaan gebruiken twee blokken geknipt, er een proeflapje achter gelegd voor de tussenranden en zo even op een laken geprikt om te zien of dit zo naar mijn zin gaat worden.

Vandaag zijn wij enorm geïnspireerd bij de show and tell van Betty  
 Manden vol met de prachtigste quilts die zij liet zien.








Hier zitten wij in de ontzettend mooie keuken van de gastvrije
Karen van de Hertogshoeve in Rijpwetering














En wij konden ons aan stofjes flink tegoed doen bij haar   Wow, wat hadden zij mooie stoffen meegebracht.


Wat op zo'n dag dan ook zo leuk is, dat je veel mensen 'in het echt' ontmoet die je eigenlijk alleen van de blogs kent. Ik denk niet dat ik te veel heb gezegd dat dit een ontzettend gezellige dag is geweest.
Karen en Betty, voor herhaling vatbaar!


26 opmerkingen:

Steekjes en Stygn zei

Wat gezellig. Ik was graag gekomen maar was even oppasoma en dat gaat voor zoals je zult begrijpen. Ik ben druk bezig met lapjes te verzamelen voor de haartjesquilt. Vond de jouwe zo leuk dat ik er maar aan begonnen ben.
Mooi nieuw projekt ben je aan begonnen. Spannend.
Anje

betty prins zei

Ja, Moon, het was supergezellig bij Karen!
Mooi je Jane Austin quilt in wording, ik kom snel even kijken...bedankt voor al je hulp vandaag!!

Joyce zei

Het was een quiltdagje met gouden randje!
We gaan snel afspreken hoor! Je hebt al aardi wT knipwerk voor je Jane A. gedaan.

Bed, breakfast en quilts zei

Het was dankzij jullie een superdag met al dat moois!
Voor herhaling vatbaar.

Marjan zei

Ook al zo'n leuk verslagje. Jane Austen ziet er al heel veelbelovend uit! Prachtig!

@nke zei

Oei, wat een verleidelijke lapjes...... Ben benieuwd naar het vervolg. Dat wordt een leuk voorjaar, met dit werkje. En wat was het een leuke dag. Heb veel aan jullie gedacht en volgende keer wil ik er ook weer bij zijn hoor!

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Wat een gezelligheid daar bij jullie!!!
Wat zul jij ook genoten hebben he?

sylvia zei

was super, maar ook dankzij jouw inspanningen, je was toch maar mooi de P.A. van Betty!!
Onwijs leuk je ontmoet te hebben, lieve groet, Syl

Tilly zei

Wat een gezellige dag is dat geweest en je Jane Austen kleuren zijn prachtig. groetjes

Anoniem zei

Dat wordt een geweldige JA! Mooie stofjes gebruik je hiervoor.
En jullie dag bij Karin was geweldig zo te lezen-jammer dat het aan de andere kant van Nederland ligt-was er graag bij geweest.
Ben bezig met de AWS en zag nog bij iemand zo'n mooie JA,dus wie weet na deze....
gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

josé zei

Monica jou Jane Austen is er een om verliefd op te worden. Prachtige stofjes leuk zo om dit op te spelden zo. Dan kan je goed zien of je zo tevreden bent.

Goed idee. Liefs

josé zei

Vergeet nog wat een gezellig samen zijn. Kan je nog even over na dromen. Liefs

Willy zei

Fijn dat jullie zo'n leuke en inspirerende dag hadden. Het ziet er ook gezellig uit. Je overzicht van Jane Austen quilt vind ik prachtig. Groetjes,

Saskia Smit zei

Het was een hele gezellige middag. En de Jane Austin staat ook al zo lang op mijn wilikmakenlijst.

Lida zei

Lees overal dat het fantastisch was, nu volgende keer hoop ik ook mee te genieten!
Knuffel
Lida

Ageeth Dorsman zei

Leuk, die lezing in De Hertogshoeve (ik had grootmoederlijke verplichtingen, helaas, anders was ik
zeker gekomen)! Wat zal dat inspirerend zijn geweest. En ook leuk, dat je jouw versie van de Jane
Austen gaat maken!!! Ik ben er ook nog maar kort geleden mee begonnen, en
zie hem weer steeds vaker op de blogs
voorbijkomen, wat zeer inspirerend
werkt! Mooie kleuren heb je ervoor
uitgezocht, super.
Groetjes van Ageeth

Annette zei

Leuk e impressie van Betty's quilt.
En je Jane Austen quilt gast er ook leuk uit zien!
Ik wist niet dat er ook een patroon van Di Ford bestaat.
In welk boek staat het patroon?

mieke zei

De verzameling voor de J.A. ziet er mooi uit.
En ja, zo'n quiltshow en uitleg dag zal zeker gezellig zijn.
grtjs Mieke

AnitaS zei

Wat wordt je Jane Austen mooi. Prachtige stoffen.

marcella zei

je hebt prachtig opgehouden hoor, Monica. Ik denk dat Betty héél tevreden was :) Voor jullie beiden een geweldige dag, daar in Rijpwetering en de thuisblijvers genieten op de diverse blogs. Jane Austen, prachtig, die quilt...ik zag gisteren op Fb dat de quilthoeve een nieuw boek heeft over Jane Austen...meer weet ik er ook niet over maar ik ga er wel even in bladeren natuurlijk ;)

Floor zei

Dat is vast een heel gezellige dag geweest, en heerlijk weer lapjes kunnen kopen.
De oefenblokjes zien er prachtig uit. Alle quilts uit het boek van Di zijn mooi, dus we hebben nog een hoop te doen.

Evelyne zei

Dat ziet er gezellig uit en zeker inspirerend!
Leuk dat iedereen het zo geweldig heeft gevonden.
Dat las ik op verschillende blogs!
Je Jane Austen ziet er mooi uit, mooie stoffen ge je gebruiken!

Lieve groetjes en een fijne zondag.
Evelyne

Johanna Zweden zei

O wat apart wat zal dat een schitterende quilt worden

En wat een dag met een goudrandje om op terug te kijken
Fijn weekeinden groetjes Joke

jolanda zei

Dus jij was ook bij die show and tell... ik had al wat foto's zitten bewonderen bij quiltdjoojs en jullie hebben vast erg genoten bij al dat moois
Jouw eigen Jane Austen wordt vast ook heel erg mooi... ik hou wel van die kleurtjes.

Chris zei

Wat een mooie verzameling lapjes heb je voor je JA. Heel warm. Net als alle gezelligheid die van je foto's afstraalt.

Anoniem zei

Hi hi, het duurde even hoor, voordat ik snapte dat jij DE Monica was van Guus&Monica :)))) Maar ontzettend leuk om je in het echie te ontmoeten!! Lieve groet!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...