Bezig met de start van deze quilt kwam ik toevallig in het tijdschrift Daphne's Diary nr 1 van 2014 een ontzettend leuk artikel tegen: Uit het leven van de schrijfster Jane Austen
Was ik lekker op dreef met het knippen en naaien van de tussenranden...
en ja hoor, hoe stom kun je zijn! Bij het kopen van de stof voor de tussenranden, 106 randjes, heb ik écht tienmaal staan rekenen om vooral maar niet te kort te komen omdat ik het in Frankrijk ging maken.
Speld ik het op de wand... 106 randjes... Já: voor ELKE kant,
dubbele hoeveelheid, dus 2 maal 106 natuurlijk!!!!
Gelukkig was zij zo lief om het voor mij te halen en per post te sturen.
Gelijktijdig ontving ik nog meer leuke post: heel mooi borduurlinnen 16-draads dat ik altijd kocht bij 'In de Nijvere Conste' in Utrecht. Helaas heeft mevrouw Vos wegens hoge leeftijd en gezondheidsproblemen deze winkel moeten sluiten, maar zij was zo aardig om het restje dat zij nog had naar mij te sturen.
Zij zoekt nog een oplossing voor voortzetting van haar winkel.
24 opmerkingen:
Heerlijk zo'n vriendin als Betty!
Een redder in nood!
Wat wordt het een mooie quilt. Nu kun je er fijn aan verder werken, straks in het zonnetje misschien.
Lieve groetjes, Evelyne
Dit wordt een mooi quilt Monica en wat een lieve vriending heb je. Veel plezier in Frankrijk met Jane Austen.
groetjes Tilly
Je Jane wordt mooi en o kun je zien een vergissing is zo gemaakt gelukkig wordt het goed opgelost. Het linnen is prachtig jammer dat de winkel dicht is maar wel begrijpelijk.
Dat is boffen, met zo'n lieve vriendin! Nu kun je toch verder met deze prachtige Jane Austen-quilt (en als je zin hebt, ook borduren op dat
mooie linnen).
Groetjes van Ageeth
Wat wordt hij mooi. Fijn dat je zo geholpen bent.
Veel plezier met je prachtige Jane Austen, wat een geluk dat je over lieve vriendinnen beschikt die wel even voor je naar de brievenbus willen lopen met de benodigdheden die je nog miste.
Ik hoop dat mevrouw Vos opvolging vindt, handwerkwinkels zijn steeds moeizamer te vinden.
Wat heb je al veel lapjes op het laken! Jane Austen wordt vast heel mooi. Hou maar in Frankrijk dan kom ik haar in het echie bekijken. Tja, tellen en rekenen kan nog weleens tegenvallen hè. Vast en zeker de lessen geweest waar jij zo nodig moest spijbelen in je jeugd en jonge jaren! haha.
Nou ja, zuster Dyonisia en juffrouw Duimel, de handwerkleraressen zullen wèl trots op je zijn. Wat heb je nou aan algebra als je wilt patchen?
Liduine
Fijn met vriendinnen die je uit de nood kunnen en willen helpen. Mooie kleuren.
Ben druk met lapjes zoeken voor mijn zomerwerk, de hartjes. Zaterdag gaan we.
Geniet van de lente.
Anje
Gelukkig dat het toch opgelost is ;) Ben toevallig afgelopen vrijdag in Winchester geweest en heb daar het graf van Jane Austen in de kathedraal bezocht.. indrukwekkend!!
Wat een prachtige stofjes/kleuren gebruik je voor je Jane Austen! Ik ga ze straks nog eens bekijken. Echt prachtig! Is het weer genieten in FR? Wij gaan pas na Pasen en missen al de bloeiende bomen, bollen en boslaantjes met de gele primula. Nou ja, volgend jaar beter. Geniet ervan, dikke groet, Auckje
Met een glimlach lees ik je bericht. Dat hadik ook kunnen zijn. Fijn dat er nog stof nagestuurd kon worden!
Wat zal je even geschrokken zijn. Van zoiets word ik altijd ter plekke heel warm! Gelukkig dat het opgelost is! Wat een enige warme quilt wordt het trouwens!
Wat een geluk dat het zo opgelost kon worden. Het zal je toch gebeuren dat je de stof niet meer kunt krijgen.
Het komt er prachtig uit te zien!
Je zult wel blij zijn dat je de stof nog kunt krijgen.Heerlijk dat je vriendin dit voor je heeft gedaan-hou haar in ere!
Je hebt prachtige stofjes en deze wil ik ook nog eens gaan maken.
Oh wat wil ik nog veel-zuuuucht.
zonnige dag en succes met Jane
groetjes,Truus uit Drenthe
Nou woon ik toch al mijn hele leven in Utrecht, maar ik heb nog nooit van die winkel gehoord... gek hè?
Dat 10 x narekenen en het dan toch nog niet goed hebben gedaan... zo herkenbaar... zucht.
Of ik heb alles uitgetekend en uitgerekend op papier gezet en als ik er dan een week later naar kijk dan denk ik: waar gaat dit over?
En moet alles weer opnieuw.
Quilten is best nog hard werken hoor :-)
Oef, foutje. Gelukkig dat er zo'n lieve vriendin is. Veel plezier met het vervolg! En lieve groetjes van mij.
Wat fijn dat het al is opgelost... want het wordt echt een fantastisch mooie quilt! En geweldig hè, Jane Austen en alles eromheen...
goeie vriendinnen zijn goud waard........;)
Fijn dat je toch de stof hebt gekregen en wat zijn vriendinnen dan handig en lief! Mooie borduurstof ook!
Tot gauw,
Lida
Fijn dat je nu verder kunt met de quilt. Bij deze quilt zou je ook helemaal wegdromen in de verhalen van Jane Austen. Groetjes,
Sure to be a beautiful quilt when finished!
This is going to be a very beautiful quilt. I love this Jane Austin pattern, it is on my "to do" list.
Eindelijk heb ook ik Betty in het eggie moegn ontmoeten. En dat terwijl ik der patroon van de Sarah Morrel kwam overnemen. Fijn niet om zulke goede quiltvriendinnen te hebben die het snappen, als je iets vergeten ben, je scht niet verder kunt zonder dat ene lapje! Want eerlijk is eerlijk. jou Jane Austen quilt ziet der nu al veelbelovend uit Monica! Succes met je nieuwe raam/deur, daar in la douche France.
Daag
ik zag dat het winkeltje dicht was. ik hoop dat er een oplossing komt...
Een reactie posten