In juni was onze jongste zus met vriendin te gast, zij kwamen speciaal om wat te
experimenteren met diverse facetten van hun hobby: papier.
Onze grote stal wordt dan zonder probleem omgetoverd tot atelier,
gelukkig was het schitterend weer dus konden zij zich lekker buiten uitleven.
Zo had Tineke in een quiltnieuws gelezen over papier maken van prei en aspergebladeren,
het was vascinerend om te zien dat dit inderdaad zo'n leuk effect geeft.
| dit is van aspergeschillen gemaakt, heel transparant opgedroogd |
| Je kunt ook papier scheppen in allerlei vormen zoals hier in lepeltjes |
| of over bolle vormen van elk formaat |
| en als je dat héél dun maakt wordt het zo leuk transparant |
| Prachtig weer dus lekker buiten bezig |
| Je kunt er dan bijvoorbeeld mobiles van maken, of met lak bewerken dan worden het stevige schaaltjes |
Zelfgemaakte mappen om ideetjes in op te bergen
| Enveloppen vouwen van behangmonsters |
| met zelf bedrukte of geschilderde voeringen. |
| Ik kreeg dit leuke zelfgemaakte doosje |
| met garenkaartjes die zij op de markt vonden |
Als je je afvraagt of ik deze tijd nog wel eens iets aan patchwork doe?
Nee dus!
Ik leef mij lekker uit voor het verzorgen van de inwendige mens.
10 opmerkingen:
Dat ziet er heerlijk uit!!!
Geef je ook keukengeheimen prijs?
Tineke had het papier van prei en aspergeschillen meegenomen.De schalen zijn ook prachtig geworden en de enveloppen ook.Leuk het doosje met de garenkaartjes erin-mooie herinnering aan deze creatieve dames.
Bij jullie ook zo warm?
gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe
Ha Truus, geen enkel geheim hoor in mijn keuken, mijn recepten komen gewoon uit tijdschriften en boeken maar meestal loopt het een beetje anders als niet alle ingrediënten voor handen zijn en dan improviseer ik bij het leven hi hi.
Het blijft leuk om te kijken naar de creatieve dingen die de mensen maken bij jullie in la douce France. Het papier van prei en asperges is ontzettend leuk geworden. ben benieuwd of het beschrijfbaar is.
En dat rode appeltje met vulling blijft een succes voorafje.
Wij genieten hier ook van een kleine hittegolf. Je hoort ons niet klagen na de weken regen...
Fijne zomermaanden met mooi weer.
Hans en Liduine
Dat ziet er heel mooi uit, bijzonder toch dat je papier kan maken van schillen e.d.
Hoop dat je de hitte doorstaat en geniet van een koel glas wijn!!
Wat een bijzonder om te zien. Geweldig effect geeft dit. Het laatste ziet er heerlijk uit.
Klinkt bekent, ook ik kom tot niets als hier gasten zijn en houd ik mij voornamelijk bezig in de keuken.
Fijn weekend,
Evelyne
Dat ziet er heel apart uit.
De enveloppen zijn ook heel mooi volgens mij.
grtjs Mieke
Wat apart schitterend allemaal
Groetjes vanuit Zweden en en hele fijn week Joke
Monica wat enig.En de taart heerlijk smullen.
Heerlijk om creatieven mensen om je heen te hebben ik hou ervan.
Geniet maar lekker. Wij gaan later het seizoen weer naar ander huis. Hier nu ook fijn.
Lieve groetjes José
Super leuk om de dames zo bezig te zien met experimenteren. Papier met een geurtje, zou leuk zijn voor in een kookboek. De enveloppen vind ik ook erg mooi.
Een reactie posten