Chez Monica et Guus Chambre d'Hôte en gites in de Bourgogne Veuvrailles

woensdag 20 augustus 2014

De buit van Riky

Bij een leuk brocantewinkeltje in Vandenesse-en-Auxois zagen wij dit kindernaaimachientje.
Riky was er meteen helemaal weg van, dus de koop was snel besloten.
Nu moet ik je zeggen dat ik er een soort sport van maak om te proberen
 wat af te dingen, en deze keer lukte dat prima.
 Bij de komst van Riky en Ben brachten zij dit leuke pakketje mee uit hun streek
zie je die leuke 'cup-cakes' er tussen
Hier zie je ze een beetje dichter bij, op een schattig dienblaadje
Riky kocht deze bij Bep  waar zij vlak bij in de buurt woont.
Hélemaal 'mijn' kleurtjes
Het naaimachientje mocht, voordat het mee naar Nederland wordt genomen,
nog even poseren en genieten van ons schitterende uitzicht :-) 













Om te onderzoeken hoe oud het is hebben wij een foto gemaakt van de merkjes en stempel die wij konden ontwaren, kijken of het lukt hier iets over te vinden.


18 opmerkingen:

Johanna Zweden zei

Wat een schatje, kan me voorstellen dat je het wou hebben
Groetjes uit Zweden en een fijne dag

Truus zei

Wat een leuk naaimachientje is dit-kan het nog naaien?
Heb er eentje gekregen-een Russische- en die naait nog met een kettingsteek.Daar zat ook zo'n een klosje op als bij die van jou.
gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Monica zei

Ja Truus, dit is er ook een met een kettingsteek, er mankeert iets aan het wieltje, maar is waarschijnlijk te repareren. Zo eentje van Russisch makelij heb ik ook nog, leuk hè.

ireneinhetatelier zei

Is dat even een schatje! Die laat je toch echt niet staan... Heeft ze een verzameling?

Ik vind de cupcakes schattig, wat een leuke manier om er een kadootje van te maken. En dat dienblaadje zou ik graag voor mijn verjaardag krijgen ;))

Hester zei

Wat leuk, zo'n klein machientje, ik ben benieuwd naar de herkomst.

Gr Hester

Annelies zei

Wat een vondst en wat ben je verwend !

Ageeth Dorsman zei

Heel begrijpelijk, dat dit naaimachientje mee moest, want wat is het een dotje. Ik ben heel benieuwd of je het jaartal gaat ontdekken. Je bent heerlijk verwend, en vooral die cupcakes zijn verrukkelijk (en heel lijnvriendelijk).
Groetjes van Ageeth

Marguerite zei

Gemeen dat jullie over dat Russische machientje begonnen. Ik heb, of is het toch had, ook zo'n machientje een blauwe. Maar kan hem na de verhuizing nergens meer vinden samen met mijn roze naaimand.
Dit machientje vind ik ook te gek! En van je cupcakes lust ik er ook wel een paar. Haha...

Jeanny zei

Leuk machientje!
Lieve groetjes.

Anoniem zei

't is een echte beauty!!!

Willy zei

Leuke naaimachine van Riky en lekker pakketje brachten ze voor je mee.

Evelyne zei

Wat een mooie vondst.
Jij bent ook verwend met het leuke schenkblaadje en de lapjes.

Lieve groetjes,
Evelyne

Anoniem zei

Goh Monica en Riky, wat hebben jullie weer een leuke brocante winkel ontdekt. En als dan het afdingen ook nog lukt is super.
Wij gaan zondag naar een brocante in Néret. Wie weet vinden we daar ook nog wat leuks om.....af te stoffen :-) of om op de foto te zetten. Geniet van de cupcakes, niet te gulzig gebruiken maar nog even naar kijken en van genieten.
Groetjes, Liduine en Ank

Anja.M zei

Wat een verwennerij, en zo schattig dat naai machientjes.
Quilt groetjes Anja.

mieke zei

Leuk, dat machientje.
En een lief dienblaadje.
grtjs Mieke

Chris zei

Wat vreselijk leuk, dat naaimachientje. Zoiets kan je toch niet laten staan. Ik ben benieuwd of het lukt er achter te komen hoe oud het is.
Die cup-cakes zijn ook echt schattig!
Fijn weekend. Hoop dat het bij jullie beter weer is dan bij ons!

Floor zei

Heerlijk is dat om oude spulletjes te scoren! Een schattig naaimachientje is dat.
En die lapjes die je gekregen hebt, kan ze niet zo goed zien, maar de kleurtjes zien er heel leuk uit.

quiltingmieke zei

piep oh wat een schitterend machientje, ik heb en feitherweightje van 1956, maar ze moet ook weer even nagezien worden want steekjes willen niet ...

Zalig sie cupcakes...en je wordt er nog geeneens dik van :)
knuf mieke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...