Het middenstuk van de Jane Austenquilt lag al een tijdje heel diep onder op het stapeltje.
Gestimuleerd door de applicatieworkshop van Betty afgelopen zaterdag hier in Zutphen
ben ik thuis eerst aan dit middenstuk verder gegaan.
Ik gebruikte hiervoor niet het originele patroon dat in broderie perse zou moeten
maar heb de bloemen gebruikt die in de quilt verwerkt zijn.
Ze zijn er allemaal needleturned opgenaaid.
Op een enkel blaadje en het randje op de vaas na, vind ik hem klaar,
dan kan het laatste loodje: de top in elkaar worden gezet
Kijk, dit leuke patroontje gaf Betty, hier zal ik straks weer verder aan gaan.
22 opmerkingen:
Wat een lief blok is dat van je Jane Austen. Ja zo jammer dat we elkaar misten. Volgende keer dat ik op een bijeenkomst ben ga ik echt iedereen even langs. Had het echt heel leuk gevonden je in het "echt" te ontmoeten. Ik volg je blok regelmatig en geniet daarvan. En zeker ook van jullie Franse belevenissen. gr. Carin.
Mooi middenblok Monica.
Misschien een domme vraag-zoals jij het blok hebt gemaakt met deze bloemen,is dat geen broderie perse???
Toen ik begon met quilten in de jaren 80 kenden we deze woorden niet,dus misschien haal ik termen door elkaar.
Ben erg benieuwd naar je top!
Dit blok met de krans moet ik ook nog ergens hebben liggen....
gezellige avond
groetjes,Truus uit Drenthe
Truus, als je de bloemen precies op de rand knipt (eventueel op strijkvlies plakt) en ze met een festonsteek vastzet heet het broderie perse.
Als je de bloemen met een heel klein zoompje knipt, dit naar binnen slaat en met een klein steekje appliqueert dan kun je dat ook needleturning noemen.
Ziet er erg mooi uit !
Mooi, je middenblok op deze manier! Leuk, dat je op zo'n dag zoveel inspiratie krijgt, hè.
Groetjes, Cisca
Je middenstuk is prachtig, dat mag nu niet weer onder in de kast belanden hoor. Veel plezier met het blokje van Betty.
We hebben weer voor een jaar inspiratie, he Monica!! Groetjes, Sylvia
Het middenstuk is werkelijk prachtig.
En het needleturnen werkt zo fijn hè?
Succes met het in elkaar zetten.
Groetjes Sylvia.
Monica heel mooi geworden.het was vast een heel gezellige dag .Joke
Mooi blok heb je gemaakt!!
Dat wordt echt geweldig mooi, je middenstuk voor de Jane Austen! En wat een fijn vooruitzicht, dat je er al zo ver mee bent. Ik bedenk me dus, dat ik ook nog van die wybers in de kast heb liggen, die nog aan elkaar moeten... Het kransje van Betty is ook erg mooi aan het worden. Ik ben benieuwd hoe je dat verder gaat verwerken.
Groetjes van Ageeth
wat PRACHTIG gemaakt Monica.. voor mij is 't "abakadabra" ;-))) !
Wat goed datje dat middenstuk bij de kladden gepakt hebt. Het wordt prachtig!
Prachtig middenstuk! En dat blok van Betty is heel lief.
Mooi middenstuk !!!
Dag Monica,
Ik ben benieuwd hoe je Jane Austen er straks in het echt gaat uitzien. De foto die ik op een ander blogje van jouW J.A. tegenkwam belooft al heel wat !
Wat een snoezig patroontje van Betty ga je maken ! Ik denk dat ik zoiets ook ga doen als ik ooit een blokkenboek ga maken.
Fijne dag, Patricia
P.S. Ben jij er ook op 13 februari bij de Show and Tell van Annie Klipel bij Karen in Riijpwetering ?
Ik ben er 's ochtends.
Wat een geweldig mooi middenstuk is dit geworden! Dat wordt een fantastische Jane Austenquilt...
Wat leuk die vaas bloemen. Zelf heb ik nog nooit Broderie Perse gedaan en ik denk dat ik het ook maar eens ga proberen. ;-)
Schitterend
Groetjes uit een koud Zweden en een fijne dag
Bijzondere quilt wordt dat! Hele mooie stofjes.
Wat een mooi Jane Austen blok Monica!
Het patroontje van Betty is ook al zo leuk!
Groetjes en fijn weekend,
Evelyne
Bijzonder fraai! Veel plezier met appliceren, het gaat je goed af zo te zien.
Een reactie posten