Chez Monica et Guus Chambre d'Hôte en gites in de Bourgogne Veuvrailles

dinsdag 5 april 2016

Jane Austen

 Zo, de top van de Jane Austen is klaar
 
.Door het wybertjesrandje dat ik er langs heb gemaakt is hij
nu groot genoeg geworden (245 x 255) 
Daar zal ik nog niet zo blij mee zijn als hij gedubbeld is en gequilt moet worden

Hier in Frankrijk is niet zo snel een winkel in de buurt te vinden voor de achterkant.
Dit is een missie als ik binnenkort even een weekje in Nederland ben.

En nu niet schrikken wat mij verleden week overkwam....
is hij 's avonds laat klaar.... ga ik de hoekjes van de wybertjes netjes recht snijden....
snij ik dwars door twee van de grote zij-droppen heen...
Stom hè!
 Kostte mij weer een avond om deze er opnieuw in te zetten. 
De gele stof had ik nog net genoeg, de donkere is een andere geworden.
 
En weet je, je ziet er nu 'geen barst meer van'

29 opmerkingen:

Ieke78 zei

Wat is'ie mooi geworden! En gelukkig hebben we allemaal weleens een dommigheidje. Die nieuwe stof misstaat niet.

Evelyne zei

Wat is hij mooi geworden Monica! Wat vervelend dat je in de grote blokken sneed. Gelukkig had je nog stof om te herstellen!

Fijne week en groeten voor jullie ,
Evelyne

conny's quilts en creaties zei

Wat een plaatje, dat wordt nog een hele klus dat quilten, maar dan wordt ie vast nóg mooier. groetjes, Conny

Floor zei

Ach, quilters zijn zo creatief, die lossen zo'n ongelukje snel op.
Maar kan me voorstellen dat je geweldig schrok.
De top is prachtig geworden, echt antiek ziet ie er uit.
Zou zo honderd jaar kunnen zijn :-)
Maar het dubbelen en quilten is nog wel even een werkje. Wat een joekel is het!

Marja zei

Heel Mooi geworden, staat bij heel veel quilters op hun lijstje denk ik:)
Poehee, dat ongelukje had veel erger kunnen zijn. Maar dat was wel schrikken denk ik.

Groet,

mieke zei

Mooi, dat gaat n hele klus worden, dat doorquilten. Succes.
Balen als je even verkeerd gaat met je mes, of als de lap ergens dubbel ligt. Grtjs mieke

Quiltlia zei

Oo prachtig geworden Monica,ja een hele klus zo'n grote top om te quilten.Ik ben mijn Stonefield aan het quilten.ook zo'n grote lap.Ja dat snijmes is heel scherp ,schrikken maar je hebt het weer opgelost.
Groetjes Lia

quiltlodge gerda zei

Hè verdorie, balen is dat hè zulke "foutjes". Maar hij is prachtig geworden. En ach, dat quilten is eigenlijk toch ook wel een lekker relaxed werkje. Ik doe het niet meer in een ring maar leg hem op tafel en dan links boven waar ik wil quilten iets heel zwaars er op (bijv. een deurstopper), dan trek je hem vanzelf strak onder het quilten en dat bevalt mij prima. Groetjes

Tilly zei

Wat een Beauty Monica.o wat kan je dan balen als je iets doorsnijdt wat niet de bedoeling is. Zou in Frankrijk ook niet direct een adres voor je weten.
Je mag trots zijn op het resultaat. Groetjes Tilly

Sylvia`s Quilts zei

Hij is werkelijk prachtig geworden, groot hè?! Gelukkig kon je er dus weer nieuwe stukken in zetten. Dat is wel handig bij patchen! Succes met t dubbelen en doorquilten. Groetjes Sylvia

Sylvia`s Quilts zei

Hij is werkelijk prachtig geworden, groot hè?! Gelukkig kon je er dus weer nieuwe stukken in zetten. Dat is wel handig bij patchen! Succes met t dubbelen en doorquilten. Groetjes Sylvia

Monica zei

@ Ja Gerda, dat is een goed idee, iets zwaars er op.
Ik doe het altijd zonder ring en leg het stuk waar ik aan bezig ben op een kussen op mijn schoot, dat kussen is dat je je hoofd niet ver hoeft te bukken en dus beter voor je nek.
De rest bungelt op de vloer, daarom kan ik het in de zomer (buiten op het terras) niet doen. Hij blijft vast liggen tot in de winter op de schone vloerbedekking 

Bed, breakfast en quilts zei

Schitterend Minica! En dat foutje: het overkomt ons vast allemaal een keer!

Marguerite zei

Wat een giga quilt is dit geworden.
En ohhhh wat zal je geschrokken zijn toen je je snijfout opmerkte...

Judith zei

Prachtig! En door de quilt heen snijden? Helaas, klinkt mij ook bekend in de oren!

Ria zei

Hij is prachtig geworden. Tja wel even balen dat je mis snijd, maar wel goed dat je het meteen verhelpt. Groetjes Ria

Quilting Moesje zei

Zo dat was schrikken als je zo'n grote mooie top net af denkt te hebben !
Gelukkig kon jet het mooi 'repareren':0))

petrashandwerken ..steekje voor steekje zei

in één woord SCHITTEREND!.. wat een prachtig werkstuk!

Anoniem zei

wat is tie mooooooi! past precies in de kamer. Leg hem gewoon als top neer en je hebt al aan alle kanten succes. En het quilten kan wachten tot de winter. Zit je lekker warm onder je dekentje. Succes met het afwerken en voortaan een beetje voorzichtiger zijn met snijden. of was het haastige spoed? groetjes, Liduine

liefdevoortextiel zei

Het ziet er al prachtig uit. Ga je het met de hand quilten?

marga zei

OOOOO wat is die mooi geworden. De kleuren en het patroon geweldig. Jammer dat er op het allerlaatste nog iets mis ging maar perfect opgelost toch. Ja en dan komt het de top is af en dan moet er nog gequilt worden. Heel erg leuk om te doen maar er gaat wel heel veel tijd in zitten. Een heerlijk klusje voor koude dagen zou ik zeggen.
Lekker warm op de knietjes.
Groeten
Marga

margaholla54 zei

hoi Monica,
Ik vind je jane heel mooi geworden. Graag zou ik van je willen weten waar je dat middenstuk gekocht hebt.
Ik heb jaren geleden bij Dorry (quilt it Dotty) meegedaan aan een maandelijkse toezending van stofjes voor de Jane, maar ben er eigenlijk nooit mee begonnen omdat het middenstuk er niet bij was, moest je zelf iets appliqueren en aangezien ik daar toen al helemaal niet goed in was heb ik eigenlijk alles laten liggen en zoek nog steeds naar een vaas met bloemen die erbij past.
Ik baalde er toen heel erg van en vind het nu eigenlijk nog zonde van alle kosten die ik gemaakt heb en geen tussenstuk.
Graag van jou een hint. Hoop dat ik niet te zeurderig overkom, lol

marga

Monica zei

@ Hoi Marga, ik wil je met plezier helpen. Stuur me jouw e-mailadres, het mijne vind je bovenaan mijn blog bij Contact. groetjes, Monica

Joyce (QUILTDJOOJS) zei

Monica wat is het een PLAATJE geworden!! Helemaal toppie!
En zo'n mooie plek waar ze nu ligt.

Chris zei

Wow, wat een beauty!! Hij ziet er zo 'rijk' uit. Echt prachtig. Wat zal je gebaald hebben toen je die zijdroppen had doorgesneden, brrrrr. Maar je hebt het gelukkig kunnen herstellen.

Marjan zei

Geweldig, Monica! Wat onvoorstelbaar mooi!

Saskia Smit zei

Zo mooi!
(En hoog op mijn lijstje) leuk om de vorderingen te volgen en weg te dromen

quiltsathome zei

Zo Monica,
Wat is je quilt prachtig geworden ! Zo mooi met al die stofjes en in deze kleuren !!

Willy zei

Wat is het een prachtige top geworden. Ik neem aan dat je inmiddels geslaagd bent met een passende achterkant te vinden. Ben benieuwd! Succes met quilten. Groetjes,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...