Te elfder ure kwam uit de doos met kerstspulletjes dit borduurwerk, de laatste van een drieluikje.
De eerste twee zijn rond 1975 gemaakt uit "Het grote Kruissteekboek" van de Ariadne Bibliotheek
Een poging om dit nog snel even met de twee anderen in een quiltje te verwerken is
(wegens tijdgebrek) mislukt.
Pas gistermiddag kwam ik op mijn kamer op zolder dit zo uitgespreid op de vloer weer tegen,
met al die lapjes : wordt het rood-groen, blauw grijs of bloem. Volgende kerst weer een kans ha ha.
Wij zijn met het kerstdiner weer verwend en verrast met de hapjes en gerechtjes
die de jongens en schoondochters hebben klaargemaakt.
![]() |
| Zalm-Avocadoamuse |
![]() |
| Bloementaart van matchathee cakedeeg (groene thee) HEERLIJK |
![]() |
| Cranberrycocktail met garnalenamuse |
![]() |
| Elysium met chocoladelepels |
![]() |
| VÓÓR |
![]() |
| en NA. . . . |
Zo, nu even over tot de orde van de dag tot eind van de week.....








11 opmerkingen:
Al heel lang geleden heb ik dezelfde drie patronen ook geborduurd.
Ze hangen ieder jaar rond de kersttijd ingelijst in de woonkamer.
Lieve Anoniem, Leuk dat jij ze al hebt ingelijst, bedankt voor jouw reactie
Helaas weet ik niet wie achter dit berichtje schuilt, je hebt je (voor)naam er niet bij gezet. Blogspot geeft i.v.m. privacy geen e-mailadressen en namen.
Leuk zijn deze borduurwerken en dat boek heb ik ook in de kast staan.
Heerlijk om zo verwend te worden door de 'kinderen'!Bij ons is het traditie om eerste Kerstdag naar mijn schoonzus te gaan om haar verjaardag te vieren.
Gezellige dag
groetjes, Truus uit Drenthe
Ach ja, die boeken uit de Ariadne Bibliotheek... staan bij mij ook in de kast. Pure nostalgie... Schattige borduurtjes zijn het!
Leuk die oude borduurwerkjes!
Die diner-gangen zien er lekker uit zeg!
Groet,
Leuk dat ze jullie zo verwennen, maar dat mag ook wel jij hebt hen jarenlang met je kookkunst verwend! Geniet lekker na en ik wens jullie een heel fijne jaarwisseling! Groetjes
Lida
Heerlijk wat een leuk blogje.
Fijne dagen ook voor jullie en veel goeds voor 2017!!!!
liefs
Wietske
Wat heerlijk om zo verwend te worden.
Fijne jaarwisseling en een gelukkig en creatief 2017
Wat een schattige borduurtjes! Ideetje.... verwerk ze in Juli ;-) Christmas in July projectje.
Wat leuk die gevinden borduurtjes, zou ze nou niet meer wegstoppen, maar in deze koude maanden een leuk quiltje maken.
Fijne jaarwisseling
Christine
Wat een mooie borduurwerken. De amuses zien er lekker uit. En gezellig zo'n mooie tafel gedekt.
Een reactie posten