Chez Monica et Guus Chambre d'Hôte en gites in de Bourgogne Veuvrailles

zaterdag 3 december 2016

Sweet Rosa

  Het is zo'n leuk werk die kleine applicaties maken.
 En zó is het gekomen:
Toen in het voorjaar een clubje quiltvriendinnen bij ons kwam logeren brachten zij deze mooie stempel set voor mij mee.


Natuurlijk wilde ik meteen hier even iets mee uitproberen, het werden de wybertjes.
Even kijken welke stoffen ik in Frankrijk voor handen had, oké hier kan ik wel wat mee, 
en dan komt de vraag: wat gaat het worden?
Ik had al met een scheef oog gekeken naar de Sweet Surrender waar Ineke een workshop geeft in Zutphen en Amsterdam, maar voor mij niet haalbaar omdat ik in die periode in Frankrijk zit.


 En leuke kleine applicaties zijn zelf  te verzinnen (weliswaar hier en daar gezien)
Deze bijtjes heb ik overgenomen van een stitchery patroontje
 
En al doende kwam ik op het idee om hem voor kleindochter Rosa te maken.
Omdat zij dol is op paarden en al heel leuk carrousel rijdt, moet er natuurlijk 
ook een paard in verwerkt worden
Kleurplaten.nl biedt dan uitkomst om model te staan voor een paard.
Voorlopig liggen er al een aantal driehoekjes, maar zal er de komende tijd
 nog een aantal bij moeten maken



20 opmerkingen:

Martine zei

Wat een origineel idee om zelf de applicaties te verzinnen.
En dat schaap met vogeltjes op zijn rug vind ik zo lief.
Kleindochter zal er vast blij mee zijn.

Tilly zei

wat een leuk idee Monica, en een originele quilt wordt het, leuk met het paardje.
Groetjes Tilly

Anoniem zei

Hallo Monica

Het wordt erg mooi super gedaan dat paard
Mooie kleuren groet Titia

mieke zei

Ooohhh Monica , dat gaat een heel leuk kleed worden.
grtjs Mieke

Marjan zei

Leuk zeg! Wat origineel en zo schattig!

marga zei

leuk hoor en helemaal naar eigen idee. Dan is het echt een waardevolle quilt voor Rosa.
Fijn weekend.
Marga

Chris zei

Wat ontzettend leuk, die combinatie van wiebertjes en de kleine applicaties. Daar kan je fantasie wel mee aan de haal gaan!

Quilting Moesje zei

Wat een lief en mooi idee !!!

Floor zei

Leuk om deze quilt te maken met je eigen ontwerpjes er in. Altijd fijn om af te wijken van het origineel om de quilt echt eigen te maken.
Rosa zal er blij mee zijn als hij klaar is.
Groetjes,
Floor

Bed, breakfast en quilts zei

Wat superorigineel, daar zal ze wel blij mee zijn!

Quiltminizusje zei

Geweldig leuk je eigen ontwerp van de sweet surrender, dat nu een sweet rosa is.
Christine

conny's quilts en creaties zei

Wat een prachtige blokken ben je aan het maken.

Annelies zei

Dat ziet er heel goed uit. Wat een leuk idee !

brigitta seinen zei

Wow mooi. Wat zal Rosa daar straks blij mee zijn.

Ineke zei

Oh wow, wat een schattige quilt wordt dit, hier zal Rosa vast heel blij mee zijn!
Fijne zondag

Anoniem zei

Super leuk en inspirerend om zelf variaties op een thema te maken.
zo wordt het een heel persoonlijke quilt voor het paardenmeisje.
ze zal er heel blij mee zijn, dat weet ik zeker.
succes er mee
Liduine

Saskia Smit zei

Knap.

My name is Riet zei

Dank je wel voor je commentaar op mijn blog. Wat een leuk blog heb je. Gezellig je appliquaties en Ik ben weg van je wiebertjes in al die lieve stofjes. Makkelijk al die malletjes.
Groeten van Riet

Ada Plouvier-Kopitopoulou zei

Wat een prachtige quilt gaat dat worden en met je eigen inbreng. Daar zal Rosa blij mee zijn!

Karen zei

Love the fabric you used for the horse.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...