Het is zo'n leuk werk die kleine applicaties maken.
En zó is het gekomen:
Toen in het voorjaar een clubje quiltvriendinnen bij ons kwam logeren brachten zij deze mooie stempel set voor mij mee.
Natuurlijk wilde ik meteen hier even iets mee uitproberen, het werden de wybertjes.
Even kijken welke stoffen ik in Frankrijk voor handen had, oké hier kan ik wel wat mee,
en dan komt de vraag: wat gaat het worden?
Ik had al met een scheef oog gekeken naar de Sweet Surrender waar Ineke een workshop geeft in Zutphen en Amsterdam, maar voor mij niet haalbaar omdat ik in die periode in Frankrijk zit.
En leuke kleine applicaties zijn zelf te verzinnen (weliswaar hier en daar gezien)
Deze bijtjes heb ik overgenomen van een stitchery patroontje
En al doende kwam ik op het idee om hem voor kleindochter Rosa te maken.
Omdat zij dol is op paarden en al heel leuk carrousel rijdt, moet er natuurlijk
ook een paard in verwerkt worden
Kleurplaten.nl biedt dan uitkomst om model te staan voor een paard.
Voorlopig liggen er al een aantal driehoekjes, maar zal er de komende tijd
nog een aantal bij moeten maken










20 opmerkingen:
Wat een origineel idee om zelf de applicaties te verzinnen.
En dat schaap met vogeltjes op zijn rug vind ik zo lief.
Kleindochter zal er vast blij mee zijn.
wat een leuk idee Monica, en een originele quilt wordt het, leuk met het paardje.
Groetjes Tilly
Hallo Monica
Het wordt erg mooi super gedaan dat paard
Mooie kleuren groet Titia
Ooohhh Monica , dat gaat een heel leuk kleed worden.
grtjs Mieke
Leuk zeg! Wat origineel en zo schattig!
leuk hoor en helemaal naar eigen idee. Dan is het echt een waardevolle quilt voor Rosa.
Fijn weekend.
Marga
Wat ontzettend leuk, die combinatie van wiebertjes en de kleine applicaties. Daar kan je fantasie wel mee aan de haal gaan!
Wat een lief en mooi idee !!!
Leuk om deze quilt te maken met je eigen ontwerpjes er in. Altijd fijn om af te wijken van het origineel om de quilt echt eigen te maken.
Rosa zal er blij mee zijn als hij klaar is.
Groetjes,
Floor
Wat superorigineel, daar zal ze wel blij mee zijn!
Geweldig leuk je eigen ontwerp van de sweet surrender, dat nu een sweet rosa is.
Christine
Wat een prachtige blokken ben je aan het maken.
Dat ziet er heel goed uit. Wat een leuk idee !
Wow mooi. Wat zal Rosa daar straks blij mee zijn.
Oh wow, wat een schattige quilt wordt dit, hier zal Rosa vast heel blij mee zijn!
Fijne zondag
Super leuk en inspirerend om zelf variaties op een thema te maken.
zo wordt het een heel persoonlijke quilt voor het paardenmeisje.
ze zal er heel blij mee zijn, dat weet ik zeker.
succes er mee
Liduine
Knap.
Dank je wel voor je commentaar op mijn blog. Wat een leuk blog heb je. Gezellig je appliquaties en Ik ben weg van je wiebertjes in al die lieve stofjes. Makkelijk al die malletjes.
Groeten van Riet
Wat een prachtige quilt gaat dat worden en met je eigen inbreng. Daar zal Rosa blij mee zijn!
Love the fabric you used for the horse.
Een reactie posten