Chez Monica et Guus Chambre d'Hôte en gites in de Bourgogne Veuvrailles

vrijdag 3 maart 2017

Hoezo.... druk???

Ha, na een paar dagen veel regen en storm eindelijk weer een schitterend zonnige dag dus:
óp naar buiten!!!
Oh kijk die oude stoel kan wel de open haard in, of nee toch niet, beetje mos er op, 
morgen leuk plantje er in kopen en dan mag hij nog even blijven.
Dat is het leuke werkje in de tuin.
Maar dan... er is voldoende te doen
want kijk.... als alle perken er zó uit zien... help, waar moet je dan  beginnen?
Weet je wat, eerst maar eens een rondje door de tuin en dan kan ik zo blij worden
 van alle leuke plekjes die géén werk vereisen ha ha
dus eerst maar even het fototoestel gepakt
 Zo'n bemost muurtje, leuk toch?
 (kijk maar niet naar het gras en onkruid in het grintpad)
 of deze boomstronk dan, toch net een pláátje
 Al dat mooie mos
 plantjes in 'potten'
 twee mooie about-rives, ooit verkeerde maat gekocht.
 Oh, verhip kom ik weer zo'n klus tegen: snoeihout klein maken en afvoeren (bah!)
 Dit verdient geen schoonheidsprijs maar ik vind het wél wat hebben
 Nog een stilleven
Uiteindelijk toch maar even door de zure appel heen en aan de slag.
 als je dan onder alle blad en dor onkruid dit ineens tegenkomt is het wel dankbaar werk.
 
En aan het eind van de dag zijn we tot twee maal toe naar de
stort gereden om het tuinafval weg te brengen.

En dan vind ik het weer welletjes want ik wil graag weer leuke dingen doen.
Zoals?
Nieuwe recepten uitproberen voor onze gasten deze zomer
en patchen, en quilten, en borduren en dit alles het liefste lekker buiten in het zonnetje.
Ö
 

13 opmerkingen:

Annelies zei

Waarom komt ineens het woord déchetterie naar boven ? Ach ja, het Franse leven. Mooie plaatjes.

Annelies zei

Waarom komt ineens het woord déchetterie naar boven ? Ach ja, het Franse leven. Mooie plaatjes.

Quilting Moesje zei

veel plezier met alles hoor !
Ps,
ik kocht van de week een lapje mos bij de bloemist haha
bij jou groeit het mooi in de tuin.

mieke zei

Leve genoeg in de tuin.
Ik begrijp dat jullie al weer terug op jullie stekkie zijn.
Succes met de tuin en ik duim voor een mooie zomer.
Grtjs Mieke

Tilly zei

Er is toch weer een begin gemaakt met de tuin, altijd even slikken als je weer terugkomt. Heel veel plezier daar. groetjes Tilly

Ineke zei

Ik vond het wel wat hebben, zo ziet het er bij mij momenteel ook uit ;-)
Mooie stillevens hoor!
Fijn weekend

petrashandwerken ..steekje voor steekje zei

.. LEUK hoor .. heel veel plezier met "alles" ! :-)

BezigeBijMirjam zei

Eigenlijk best weer lekker om wat in de tuin te werken en scharrelen. Zeker als je dan van die mooie irisjes tegenkomt. Volgende week ben ik ook van plan om vast weer wat te beginnen, maar nu hoorde ik dat we zo'n beetje de hele week regen gaan krijgen. Gr!😬☹️☔️

Chris zei

Die stoel vind ik geweldig! Zo sfeervol. Lekker laten staan.
Dat gevoel van 'help waar moet ik beginnen' heb ik nu ook. Brrrrr. Ik moet zóveel opruimen in de tuin. Ik laat in de winter het meest staan voor de vogels, daar grutten ze altijd zo leuk in. Nog steeds, maar nu wordt het wel tijd om de boel aan te pakken .....

MoniQuilt zei

Jee leuke plaatjes weer...en Guus...niet teveel werken ,hoor ! Geniet lekker samen van t zonnetje,met wijntje en kaasje...het mooie franse leven kan weer beginnen ! Liefs, Monique, Moniquilt

A Casa Madeira zei

Lindas as imagens.
Janicce.

marga zei

Jullie zijn weer op het zomer stekje aangekomen? Geweldig hoor geniet er maar van. En die oude spulletjes daar is niks mis mee toch het is heel erg sfeervol ik zou zeggen geniet er van.
Groeten
Marga

Anoniem zei

Oh wat een heerlijk zacht stoeltje. Bewust buiten gezet of in het najaar vergeten? Gelukkig mag ie nu blijven. werk niet te hard in de tuin. hou klusjes over voor de zomer. Nu lekker in de zon met borduur- of quiltwerkje en Guus met een boek. Per slot is het nú voorjaar en daar moeten we van genieten.
Liduine

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...