Chez Monica et Guus Chambre d'Hôte en gites in de Bourgogne Veuvrailles

zaterdag 12 november 2011

Herfst

't Is weer voorbij die lange zomer.....
Even nog een laatste blik op het schitterende uitzicht dat wij hier in de
Bourgogne hebben. De tuin is winterklaar, en kijk daar staat ook de
'kardinaalshoed' (Euonymus Europaea) met zijn helderroze vruchten met
knaloranje zaden erin. Over toevalligheden gesproken: wij konden even niet
op die naam konden komen, zetten wij afgelopen zondag de televisie aan, is
er een kerkdienst vanuit Lourdes, zitten daar voor zover ik vlug kon tellen
meer dan honderd geestelijken in groene pij met een knalroze petje, oranje
van binnen!
De laatste noten zijn geraapt, bollen in de grond, nu nog even dennegroen,
mos en mistletoo verzamelen om mee naar huis te nemen, altijd leuk voor de
komende decembermaand. Zoals je ziet is er volop werk aan de winkel geweest,
dus wederom geen handwerkjes, maar daar zijn de wintermaanden weer goed
voor, daar kijk ik ook met plezier naar uit.

11 opmerkingen:

jessie zei

Hoi Monica, dit is ook genieten want de natuur is prachtig !
Fijn weekend,Jessie

Anoniem zei

Oei, wij hebben de bollen nog niet in de grond. Zal ik eens snel gaan doen. De kardinaalshoed staat op mijn verlanglijstje om in het struikenlaantje te zetten. Ik vind hem prachtig.

mieke zei

Mooie foto's.
Ja , die kardinaalshoed waren wij op onze wandeling tegengekomen, dat groeit daar in het wild.
Monica, hij staat ook in het plantenboekje in jouw boekenkast ! Ik had het nog opgezocht, maar misschien niet meer tegen jullie gezegd !?!??
Nu weer thuis wennen aan alles en iedereen.
groetjes, ook aan Guus, Mieke

Guusje, zei

Wat een mooi uitzicht hebben jullie daar prachtig en die kardinaalshoed is prachtig wat een bijzondere vruchten zijn het.

Annelies zei

Moet je niet gewoon blijven? Ook de winter kan zo mooi zijn in Frankrijk.

Willy zei

Wat mooi die roze zaden. Zal moeilijk zijn om afscheid te nemen van dit mooie landschap
Groetjes

Liduine zei

Wat is het uitzicht toch prachtig. Daar blijf je van genieten. Nu weer alle herfstkleuren.
De winter daar doorbrengen lijkt me ook mooi, maar de gezellige decembermaand toch maar naar Nederland komen hoor.
tot zoens

Mirjam zei

Hallo Monica,
Ik zag laatst de kardinaalshoed in de duinen bij Wassenaar. Ik wist ook de naam niet toen, maar er hing een bordje in de boom met de naam er op... Handig hoor...
Ik wens je een heel fijne avond,
Groetjes,
Mirjam

sylvia zei

Prachtige foto's en inderdaad, handwerken komt wel!! Maar dit is ook handwerk geweest......;)

Lida zei

Leuk jou ook weer terug gevonden te hebben! Je hebt dus van een heerlijke zomer mogen genieten en bent nu waarschijnlijk al weer bijna terug in het kikkerlandje? Je hebt een schitterende oogst binnen gehaald en genoeg hout om de kachel te stoken van die mooie dikke boom! Ik vind je schoonzus een kanjer dat ze zo aan een quilt durfde beginnen en zo geweldig mooi resultaat heeft behaald! Ik wens je deze winter veel fijne steekjes, groetjes
Lida

Evelyne zei

Hallo Monica,
Toevallig beland ik op je blog. Bekent uitzicht!! Ik woon n.l. ook in de Bourgogne 1 uurtje bij je vandaan! Je hebt gelijk het uitzicht is hier zo prachtig.
De quilt van je zus Fé is echt prachtig, wat een durf om als eerste quilt, zoiets moeilijks te maken.
De Kardinaalsmuts is zo geweldig, dat roze met de oranje zaden!
Fijne dagen, groetjes Evelyne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...