Chez Monica et Guus Chambre d'Hôte en gites in de Bourgogne Veuvrailles

dinsdag 20 december 2011

Oud Goed

Ik heb het projectje 'oud goed' weer ter hand genomen, en ondanks de drukke week voor kerst toch een gaatje gemaakt om alles wat ik hiervoor verzameld heb een beetje te rangschikken. De maat voor de ondergrond, ter grootte van een paneeltje van het (4-delige) kamerscherm waar alles op gaat komen is inmiddels bekend, dus het échte werk kan nu beginnen. 
Natuurlijk mag het rode schoollapje van mijn moeder daar niet op ontbreken.
Hier is het origineel dat veilig ingelijst is. Voor het kamerscherm heb ik dit lapje (het bovenste) op exact ware grootte nageborduurd. Mijn moeder is geboren in 1904 en omdat haar ouders graag een 'goede' opleiding voor haar wilden ging zij naar kostschool "Pension Nazareth" in Best om later voor onderwijzeres te leren. 
Zij was dus 14-jaar toen zij dit borduurde. 
Volgende maand op de 20ste zal ik het eerste resultaat van de eerste collage laten zien

13 opmerkingen:

marcella zei

chapeau dat je ondanks de kerstdrukte toch een update voor elkaar hebt gekregen. Ik zit nog na te puffen van mijn oppasdagje, dus vandaag komt er zeker niks meer...

mieke zei

Een mooi gaaf lapje van je moeder.
Je hebt gelijk, dat je het nagemaakt hebt.
Sterkte met de kerst drukte.
grtjs Mieke

Miranda zei

Gut wat een leuk detail....je moeders geschiedenis en jou copy ervan...ben dan ook erg benieuwd naar het geheel. Het zullen zeker erg mooie maaksels zijn met bijzonder details!

Annelies zei

Monica, wat een prachtig lapje heeft je moeder gemaakt. Ik zit er met bewondering naar te kijken.
Bij haar naam moest ik meteen denken aan Antoon der Kinderen.

Anoniem zei

wat een fantastisch idee zo'n kamerscherm. Een kleine expositie in je eigen huis!

Johanna Zweden zei

Wat een schitterend merklapjes

Wij wensen jou en je familie ook heel fijne feestdagen toe en een heel gelukkig, gezond en liefdevol nieuwjaar, met veel inspiratie.
Liefs Joke

Mirjam zei

Hallo Monica,
Wat heb je dit prachtig mooi nagemaakt zeg. Ik ben diep onder de indruk. Het is zo mooi!
Ik ben heel benieuwd naar de collage...
Ik wens je voor nu een heel fijne woensdag,
Lieve groet,
Mirjam

Guusje, zei

o wat is dit mooi en wat een prachtige lap heb je nog van je mam geweldig.

petrashandwerken ..steekje voor steekje zei

wat een leuk idee..
PRACHTIGE lapjes!
groetjes, Petra

Hilde zei

Het is een super idee om het lapje van je moeder na te borduren en het zo te kunnen bewonderen.

liefdevoortextiel zei

Ben heel benieuwd hoe het kamerscherm komt uit te zien, Vind het wel een super idee!
Fijne feestdagen!

carine zei

Mooi lapje van je mama , en dat jij maakte zeer mooi nagedaan. hou het maar in ere hoor!. Het zijn deze dingen die het leven zo mooi maken! Groetjes Carine

Karen zei

Lovely!!! I wish you a very Merry Christmas.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...