Chez Monica et Guus Chambre d'Hôte en gites in de Bourgogne Veuvrailles

dinsdag 6 december 2011

ABC 'ingelijst'

In augustus liet ik dit borduurwerk al zien, het is een patroon van Isabelle Haccourt-Vautier.
Ik had hem even tijdelijk met punaises op ons prikbord gehangen
Eigenlijk is deze lijst wel leuk, maar ik geef toch de voorkeur aan een stoffen rand, 
(dat bergt makkelijker op), bovendien kan ik het prikbord niet missen :-)  
Afgelopen oktober heb ik bij haar dus bijpassende stof gekocht en ik heb weer een affo!
nog enkele details

25 opmerkingen:

betty prins zei

Oh. monica, wat is het toch een pracht borduurwerk. Zo ingelijst, echt een plaatje!

petrashandwerken ..steekje voor steekje zei

hij is SCHITTEREND geworden..
mooi gemaakt!
groetjes, Petra

Liduine zei

Ik kom vlug naar het origineel kijken hoor. Ziet er prachtig uit en je bent heel slim met je stoffen rand. Al die schilderijen tegen een muurtje wachtend op een plaatsje aan de wand is ook niets.

Inge zei

Oohhh, dit is echt prachtig en ik vind de stoffen rand ook erg mooi (én handig, groot gelijk!)
Ik ben een beetje jaloers op mensen die zo mooi kunnen borduren. Ik ben nog maar een beginneling en zal dat ook wel blijven omdat ik te weinig oefen LOL

Mirjam zei

Hallo Monica,
Wat is het mooi geworden zo... Staat nu veel mooier hoor, zo met zo´n stoffen rand eromheen. Het is nu echt af!
Ik wens je een heel fijne avond,
Lieve groet,
Mirjam

sylvia zei

Hallo Monica, wat een prachtig borduurwerk is het geworden! Ik ben zelf ook helemaal gek op die monochromes!!! (helaas van deze sampler maar de helft opgeslagen ooit)
Verder heb ik lekker bij je rond zitten neuzen: je staat sinds een paar weken in mijn google reader, maar via wie..??.....geen idee meer....;)
groetjes, Sylvia

liefdevoortextiel zei

Heel mooi geworden, en je Rhapsody schiet ook al aardig op!

Jeanny zei

Heel mooi hoor Monica, een prachtig borduurwerk!!!
Groetjes.

@nke zei

Hallo Monica,

Schitterend is je borduur. Dat wordt afkicken, of heb je al iets nieuws onderhanden?
Is je achtergrond/rand van vilt? En heb je een tunnel aan de achterkant om hem op te hangen? Ik heb vroeger veel geborduurd en ingelijst, maar dit vind ik het ei van Columbus. Had ik dat toen maar geweten.

Afgelopen zomer heb ik een oud borduurwerk in een mandjesquilt verwerkt. Betty heeft hem al gezien......

Quiltgroetjes,

Quiltgroetjes!

@nke zei

Tja, dat waren wel heel veel groetjes!

Monica zei

Leuk dat jullie allen zo enthousiast reageren,
@ha Sylvia, ik ben ook altijd met letters bezig en vooral rood-wit
@Anke, evenveel dank als groetjes hoor! nee, ik gebruikte geen vilt, het is quiltstof (van Moda) met een fijn goudgeel werkje erin. Je ziet het niet goed op de foto, maar langs de letters is ook een goudgeel randje

Willy zei

Prachtig Monica! Gelukkig heb ik het patroontje ook en nu weet ik zeker dat ik 'm wil gaan maken. Leuke afwerking met de stof.
Groetjes

Marjan zei

Helemaal geweldig, Monica! Wat is-ie prachtig! En de stoffen rand vind ik iets om te onthouden. Wat heb je dat mooi gedaan!

Chris zei

Wat is dit een PRACHTIG borduurwerk! Ik vind dat je hem ontzettend mooi hebt 'ingelijst', die rand past er geweldig om heen.

mieke zei

Monica, het is héel mooi geworden.
En stof gekocht in het winkeltje wat wij niet konden vinden !
Goof zei vanmiddag :" We zullen een keer terug moeten !"
Weet je trouwens, dat er in het gastenboek geen reacties achtergelaten kunnen worden !
grtjs Mieke

Guusje, zei

Wat een mooi borduurwerk is dit toch en wat heb je dat geweldig mooi afgemaakt.

marcella zei

prachtig, Monica. Nu weet ik waarom je al zacht aan het dromen was over Blanche...je hebt deze nu helemaal klaar en afgewerkt. Weet je wat ook zo fijn is aan niet inlijsten? je hebt iets om mee te nemen als je andere handwerksters ontmoet ;) een draagbaar stukje show and tell en deze is zeer de moeite waard om mee te pronken

Lida zei

Hallo Monica,
Wat is hij mooi geworden! Ja veel kleine figuurtjes ertussen, maar ik heb dus langwerpige nodig, voor de kleinste vakjes heb ik al een hoop van Marie Suarez en anderen, dus die gaan wel lukken, maar in ieder geval komen er nog leestekens en misschien dat ik met bloemen de smalle kan opvullen, ach het zal wel gaan lukken toch!
Fijne dag
Groetjes
Lida

carine zei

hallo Monica, proficiat met je mooie borduurwerk! Ik vind hem super!! Ik zal later eens kijken naar je huisje .... want nu moet naar de Bee. Vlug alles in de tas en wegwezen, Ik wens je het allerbeste toe en misschien tot morgen of nog deze avond....doe zo verder, je bent goed bezig! Groetjes uit Brugge Carine

Anoniem zei

prachtig borduurwerk, en wat leuk zo'n stoffen rand. Zal ik onthouden voor mijn yesteryear. Inlijsten is best prijzig en dan is dit een super manier om 'in te lijsten'
groetjes Judith

Johanna Zweden zei

O wat schitterend, wat zit ik hier van de genieten
Groetjes Joke

Hilde zei

Oh, Monica, het is een schitterende borduurlap. Je mag terecht fier zijn op je werk, ik ben er weg van!

Miranda zei

Wat staat het mooi zo een warme donkere rode stoflijst rondom zo'n schitterend borduurtlap!

inge zei

schitterend!!!!

lheurebleue zei

zo komt die prachtig lap prachtig tot z'n recht - bij mij ligt die nog ergens in een la ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...