Chez Monica et Guus Chambre d'Hôte en gites in de Bourgogne Veuvrailles

dinsdag 20 maart 2012

Oud Goed

Dit is nu het leuke van Blogspot (in vergelijk met Weblog): ik kan per
e-mail berichtjes plaatsen en krijg per e-mail jullie leuke en gewaardeerde
reacties te lezen.
Op de valreep van de up-date-datum van Oud Goed (de 20ste) is het mij gelukt
mijn doel te halen: één deel van het kamerscherm móest ik klaar hebben.
Het geraamte van dat scherm lag immers hier in Frankrijk, en ja hoor pas
afgelopen zaterdag realiseerde ik mij nog maar drie dagen te hebben... oei.
Maar ik had alles goed voorbereid, dus niet zo veel werk meer (ja,ja, dat
had je gedacht!!)
Ten eerste kon nu pas de definitieve maat van de achtergrondstof worden
uitgezet, en die bleek ietsje smaller, waardoor niets meer klopte en alles
een beetje verschoven werd. Intussen lag mijn hele verzameling op het bed
uitgestald en toen... was het bedtijd....! Ha, ha!
Op dit deel van het kamerscherm zijn een aantal handwerkjes van mijn zus Ank
te zien. Van onze ouders mochten wij na de middelbare school niet gaan
werken je moest eerst 'een beroep' leren!, tja, en wij meisjes hadden niet
zo veel zin in lange studies, dus dat werd na de MMS "Vormingsklas" en
"Schoevers" enzo. Haar smockwerkje is op een zwart kartonnetje genaaid met
op de achterkant de tekst: Anneke, VK 1956. Om dit op de stof te 'hangen'
heb ik het systeem hoe Betty foto's van haar voorouders 'inlijst'
overgenomen. (www.atelierprins.blogspot.com), kijk ook even bij Marcella
www.nuttigenfraai.blogspot.com
Na veel geschuif was de 'collage' naar mijn zin en kon het "even" (twee
dagen werk!) worden vastgezet, en al doende vond ik dat het rode alfabetje
beslist nog even door de stijfsel moest, om daarna een bloedstreep op het
kraagje te maken en natuurlijk was het stijfsel net weggespoeld, enzovoort
enzovoort.....
Tegen vijven de laatste hand er aan gelegd, nu vlug even buiten in het
zonnetje op de foto!, dat is ook zo'n lekker on-nagedacht idee, staan ze op
de computer: blijkt het wit in de zon helemaal dood te slaan. Hup, alle
opgeruimde spullen opnieuw naar buiten, nu op een plaatsje buiten de zon.
Hè, hè, dat was het weer!
Hoeveel dagen duurt het voor het de 20ste van de volgende maand is?
Kijk ook even bij Marcella van 'Nuttig en Fraai'

14 opmerkingen:

Supergoof zei

Je hebt weer even,...
;o)
maar ik wil je wel heel hartelijk bedanken voor alle moeite, want ik zit hier in het verre Nederland te genieten van jouw oud goed!!!!!
GEWELDIG!!!!!!!!!!!!!

Noor zei

prachtig jouw oude goed, leuk om te lezen hoeveel zwoegwerk het je gekost heeft. Het is gelukkig overal hetzelfde ;-))

marcella zei

supergeweldig Monica, dat heb je toch maar 'even' voor elkaar daar in Frankrijk. Mooi en veelbelovend, jouw oud-goed-kamerscherm-ontwerp. Ik laat nog even verstek gaan, alles op z'n tijd en het lijntje...:) Op een dag zie je ineens mijn oude goed langskomen

heel veel plezier en zon daar in La Douce

sylvia zei

ziet er leuk uit en al die moeite die het kostte zeker de moeite waard!
groetjes, Sylvia

Liduine zei

Wat een getob met stijfsel en bloed van jou, zweet van manlief en tranen van het lachen van mij.
Mijn hemel wat een story. Ik zie het gesjouw en hoor het 'achterste voren bidden' duidelijk. Nou ja één ding gaat prima en dat is het op de blog plaatsen van de wederwaardigheden. Het staat er prima op. Groetjes van je 'lieve zus'

Evelyne zei

Wat mooi je oud goed, Zo leuk dat je het op een kamerscherm maakt. Ik heb genoten van je logje.
Echt schitterend en de moeite van het getob waard. Bedankt voor het meegenieten!
Lieve groetjes, Evelyne

Miranda zei

Wat een pracht van een kamerscherm gaat dat worden! Genieten dat ik doe....zo bijzonder al die herinneringen daar in. Wat zal het bewonderd worden in dat quiltweekje daar in het Franse land. Daag, zwaai, zwaai!!!!

josé zei

Lieve Monica ik had een heel verhaal geschreven aan jou vraag mij niet hoe dit komt. Maar het stond bij mij als nieuw bericht. Ik schrok mij rot gauw weg halen.

Dus hier kom ik opnieuw !!

Wat een mooi scherm met oud goed, echt genieten. Een geweldig idee. Frans huis is straks blij als het klaar is, kan je bij langs lopen er iedere keer van genieten.Een super idee. Je vele werk is het waard. Dik waard.
Ik wilde gisteren avond nog schrijven. Maar werd
weg geroepen. Dus jij bent de eerste vanmorgen met een kopje koffie.

Ik dacht gelijk eerst Monica. Toen ging het mis.

Geniet fijn daar, zal aan jullie denken, en blijven volgen. Wat er hier allemaal gedaan word.

Heel veel plezier en succes met het werk aan je scherm.

Heel veel groetjes en liefs José

Willy zei

Wat staat dat prachtig in het kamerscherm. Ik geniet ook even mee van het stukje uitzicht dat ik er nog net langs heen kan zien.
Fijne week, groetjes

Guusje, zei

Wat wordt dit geweldig mooi en wat een inspiratie geef je mij voor mijn eigen oud goed project dat ik ook ooit af hoop te hebben.

liefdevoortextiel zei

Wauwwwwwww wat is dit mooi geworden, een super idee om het op het kamerscherm te maken!

mieke zei

Ik dacht dat ik gisteren een reactie geplaatst had, maar kennelijk heb ik iets niet goed gedaan.

Een heel leuk idee om alles op of aan een kamerscherm te hangen.
Het gordijntje/valletje is ook leuk.
groetjes.

Marjan zei

Oooh, wat schitterend... Vind dit toch zo'n bijzonder project!

betty prins zei

Zo jouw doel is gehaald, het eerste scherm ziet er moi uit! Ja, wat haalt een mensch zich toch op de hals met al dat oude linnengoed.....
Mijn update moet ook nog even wachten (een maandje ofzo..), het is zo mega druk hier met oppassen en verhuizen! Maar het goede nieuws is dat wij morgen toch richting Fr rijden, al is het maar voor een paar dagen, het huis ziet er een beetje ontploft uit met al die zooi die meemoet, maar dat herken je wel..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...