Het komt hier bijna niet van handwerken. Het prachtige weer trekt ons naar
buiten.
In de tuin zijn zoveel klusjes te doen. Bijvoorbeeld de buxus een beetje
bijknippen. De foto van deze grote buxus heb ik verleden jaar juni genomen,
meteen na het snoeien, hij stond al in de achtertuin toen wij ons optrekje
hier kochten en is in de loop der tijd steeds groter geworden. Zie je dat
hij bovenop een 'kuifje' heeft, ondanks hoge ladders, lange heggenscharen en
bijna in de takken liggen, kunnen wij daar niet meer bij, reden om hem eens
op te meten: er helemaal overheen is hij 6 meter en hij heeft een omtrek van
9.50 m.
Na het snoeien restte een plantenbak vol stekjes, die de winter hebben
overleefd, ervaring heeft echter geleerd dat ze het in de volle grond beter
doen dus.... Ik zou ze graag langs het terras zetten, maar hoe..? Geen nood,
op ons terrein liggen overal bergen keien waarvan ik dit randje maakte,
potgrond en de stekjes erin en klaar is kees.
Misschien zet ik tussen elk buxusje wel een lavendel, geen idee of dat wel
staat, maar de lavendel is woensdag in de aanbieding, vandaar!

15 opmerkingen:
Heerlijk als je zo van die keien voorhanden hebt hè? En dan zelf stekken, ik denk dat lavendel er wel leuk bij staat.
In de natuur kan bijna alles.
Als ik dit zo zie, mis ik ons stekje in La Douce France, waar we meer dan 10 jaar woonden.
Nu wonen we weer in Ned vanwege de kleinkinderen, wel van tijd tot tijd heimwee !?
Gr.Sylvia.
Ooooohhhh heerlijk, de buxus ziet er wel leuk uit.Maar zó groot is hij niet meer hanteerbaar.
Het aangeplantte randje zal zeker leuk worden. Succes.
Mooi die buxus, hij heeft iets weg van een grote groene bloemkool!!
Vandaag heb ik ook de buxus uit de potten in de volle grond gezet.
Leuk hoor die stekjes!
Zonnige groetjes, Evelyne
Dat is een flinke buxus, moest ook gelijk denken aan een grote groene kool. Buxus en lavendel gaat prima samen. Veel plezier met het tuinieren. Groetjes Tilly
Dat is een buxus om U tegen te zeggen. Je moet je wel realiseren dat buxus en lavendel beide een ander snoeirecept hebben. Waar zijn de lavendels in de aanbieding. Ik wil nog een rijtje zetten met daartussen lage oostindische kers.
Heerlijk Buxus stekjes planten jaren geleden ook gedaan. De helft deed het en de andere niet. Maar in potjes zat het bij mij. In de volle grond is volgens mij beter.Succes ik hou er zo van.
Wat zit je daar toch heerlijk echt genieten.
Liefs José
jeetje, ik ben blij dat ik niet de omvang van jouw buxus aanneem.........:)
leuk perkje aangelegd, maar kan het niet gebeuren dat de lavendel de buxus overgroeit??
ik heb misschien altijd de verkeerde lavendel, het worden zulke grote struiken......pfiew!!!
ongetwijfeld heb jij meer verstand van tuinieren..ik namelijk niet!!
groetjes, Sylvia
Wat een buxus, daar gaat wel wat tijd in zitten om te knippen. Maar heerlijk toch, zo lekker buiten!
Zo he wat een gevaarte! Wel even wat anders dan mijn randje aangetaste buxus het zal je maar gebeuren dat je die daar in krijgt! Dat gaat vast wel lukken om zo te stekken!
Groet carina
Wat een enorm gevaarte, daar moet je toch niet aan denken dat je daar een ziekte in krijgt.
Mooie nieuwe aanplant en potten, leuk hoekje.
Fijne zonnige week,
Wat een prachtige buxus en zo groot, mega gewoon. Wat een leuke terrasrand heb je gemaakt, dat wordt straks een mooie bloeiende rand.
Niet voor te stellen hoe groot dat is .... 9.50 m !
Bijzonder !
En dan straks aleemaal mini's dankzij die hele grote ...
Leuk idee de rand voor de stekjes !
Groetjes,
Simone
Wat een stoere buxus heb jij daar, wat zit er een mooi golvend model in!
Succes met je buxus kwekerij en het lavendel experiment! Geniet van het mooie weer, hier was het vandaag weer gedaan met het mooie weer, maar de forsythia bloeit overal in de omgeving en de tulpenbomen zijn ook op weg om te gaan bloeien.
Groetjes, Pauline
Wat een prachtige buxus! Leuke sfeer!
Ook ik mis de Morvan, jarenlang een tweede huisje gehad en denken er nu aan weer iets te gaan kopen.
Als je eenmaal met het Morvan-virus besmet bent...
Leuke blog!
Groeten, Maria
Monica, die zakdoek tasjes, die al een paar keer voorbij zijn gekomen, zouden dat geen servet of vingerdoek tasjes zijn ?
Ieder had aan tafel een eigen servet of vingerdoekje, na het eten ging dat dan weer nestjes opgevouwen in het tasje, tot de volgende maaltijd.
Volgens mij.
Een reactie posten