Chez Monica et Guus Chambre d'Hôte en gites in de Bourgogne Veuvrailles

donderdag 7 juni 2012

Strandweer?!

Dat waren wij niet hoor, ook niet vanwege vierdaagse of zo. Nee, mijn nichtje Marja Slinkert en haar vriendin Marina hebben verleden jaar o.a. Noordwijk bezocht. Het gaat hier over het verborgen
schrijverstalent van mijn nichtje Marja!
Voor iedereen die van de kust houdt is dit een schitterend fotoboek waarin de natuur op een bijzondere wijze is opgetekend met vooral ook mooie en leuke verhalen van de bewoners uit deze streken.
Dit tweetal heeft niet alleen de Nederlandse Noordzeekust, van het Groningse Noorden tot en met de kust van Zeeuws-Vlaanderen met een bezoek vereerd, maar ook de Belgische kustplaatsen zijn hierin opgenomen.
Zoals de rode vuurtoren in Westkapelle en het theehuis in Domies Toen (Dominees Tuin) bij het mooie gotische hervormde kerkje uit 1425 in Pieterburen alsmede de uitkijktoren van Dudok
Ondanks dat het weer nog niet mee zit: van al dit schoons kom je vast en zeker al in vakantiestemming. Mocht je dit boek willen bemachtigen: "618 km Kust" van Marina Goudsbloem en Marja Slinkert, 
Kosmos, ISBN 978 90 215 4987 3
 (P.S. Ik heb géén aandelen hoor, maar ben wel erg trots op zo'n knappe nicht)
Binnenkort verschijnt er een nieuwe titel van hen, dat zal ik dan weer laten zien.

5 opmerkingen:

Steekjes en Stygn zei

Lijkt me een mooi boek.Leuk met zo'n knappe nicht. Mag je best trots op zijn. Ben zelf dol op de kust maar niet in de zomer.Tenminste niet op de door toeristen gevulde stranden.Maar voor- en najaar zijn heerlijk.
na een enorme regen- en onweersbui schijnt hier de zon weer.
Anje

petronella zei

Echt en nicht om trots op te zijn, mooi boek!

Pauline zei

Ik kan me voorstellen dat het een heel mooi en aantrekkelijk boek zal zijn. We houden als Nederlanders toch allemaal (op een enkele uitzondering na) van de kust. Wees met een gerust hart trots op je nichtje en haar co-schrijver, er zit veel hard werken en liefde in zo'n boek.
Groetjes, Pauline

lheurebleue zei

gefeliciteerd met het mooie werk van je nichtje. ik ga volgende week meteen eens naar het boek zoeken in de boekenwinkel.

sylvia zei

Prachtige fotos en dan te bedenken dat wij zo dicht bij de kust wonen en er maar zo weinig komen.....veel te weinig!!!
en nog van harte met jullie kleindochter: ik ben natuurlijk veel te laat, maar toch!!!
Ben lekker aan het bijlezen bij iedereen, vandaar een te late reactie!!
groetjes, Sylvia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...