Chez Monica et Guus Chambre d'Hôte en gites in de Bourgogne Veuvrailles
vrijdag 22 maart 2013
De muur
Kijk hier zie je waarom wij het zo druk hadden.
Er was nog één muurtje te gaan.....
in de grote stal die meestal als atelier dienst doet en waar wij doorgaans met z'n allen eten.
De hele muur is hier uitgehakt. Nu is dit op zich wel een zwaar werkje, maar de Kango, het apparaat waar je de voegen mee uithakt, is nog vele malen zwaarder, vandaar dat Guus op het eind van die dag zo moe was en er echt niet op zat te wachten dat ze precies op dat moment voor die fosse kwamen.
Wat dit karwei(tje) betreft zijn bij ons de taken strak verdeeld, het lijkt simpel : Guus hakt, en ik voeg en maak daarna steen voor steen schoon. PUNT.
Was het maar zo simpel. Omdat dat uithakken zo enorm veel bruin stof geeft dek ik allereerst alles af. Met lakens, oude gordijnen en plastic wordt alles ingepakt, dat is 'n dag werk!
En wat ik mijzelf achteraf áltijd weer afvraag : waarom ik dit zo zorgvuldig heb ingepakt, want weet je.....
ik hoef het geloof ik niet meer te zeggen.... daarna moet toch ALLES, maar dan ook echt ALLES , inclusief de inhoud van de kasten, alsmede het inpakmateriaal alsnog worden afgestoft, afgesopt en de vloer geschrobd!
Ik zal dan maar niet zuchten en kreunen want weet je wat dat mannetje in die groene overall dan zegt: "van mij moest het niet hoor....!" Dus mocht je mij de komende tijd even niet horen, dan weet je waar ik mee bezig ben....
Labels:
Ons franse huisje
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
22 opmerkingen:
O Monica, ik weet wat voor stof het geeft. Hier zijn de muren afgelopen weken gedaan ,uitgehakt en gevoegd en troost je, ik ben ook alles aan het poetsen. Stof kruipt overal in.
Maar daarna kan de lente beginnen is in huis alles klaar en wacht de tuin waar ik dan weer tijd voor heb.
Succes en lieve groetjes, Evelyne
Succes! Is t geen optie om alles leeg te ruimen? Of zeg ik nu hele rare dingen? Fijn weekend
Bedenk maar zo.....het is het láátste stukje muur. En hierna hoeft dat mannetje in de groene overall niet meer te zuchten dat het voor hem niet hoefde.
Al ben ik voor dat mannetje wel bang dat jij weer een ander klusje verzint. Kun je ook uitstellen tot juli als de hulptroepen komen.
Rust morgen en zondag maar uit en geniet van de schone fosse!
Liduine
Sterkte met de laatste muur!
En als het laatste stukje gedaan is,dan blijft voorlopig het stof nog neerdwarrelen.Wat dan heel goed helpt,is om met een bloemenspuit richting plafond water te vernevelen.Dan zakt het stof vlugger naar beneden.
Het stuk wat klaar is, ziet er mooi uit-jullie hebben straks wel eer van je werk.
sterkte en goed weekend
groetjes,Truus uit Drenthe
sterkte. probeer wel je balans te houden hoor.
Het wordt wel mooi ! Sterkte.
Jeetje ! En toch is het fijn om een huis in Frankrijk te hebben !
Wachten op wat hulptroepen is misschien een ideetje,zoals je zus zegt. Succes.
@ Judith en @ Truus: die stal is 7x7 groot, alleen de stoelen hebben wij kunnen verplaatsen, er staan drie grote, volle, servieskasten, grote tafels, ik zou niet weten waar heen te verplaatsen, en met de plantenspuit is ook een beetje aan de grote kant, maar aan beide kanten de deuren open wil wel eens helpen.
Het gaat vast wel weer klaar komen hoor
@ Liduine: kijk maar uit wat je zegt, en maak je geen zogen dat wij tegen die tijd geen nieuw klusje hebben verzonnen :-)
Dappere kanjers, heel veel succes met deze laatste muur! Petje af voor zoveel inzet!
Tjeetje wat een klus. Dat is echt stof happen de laatste en komende tijd. Een gaatje boren in beton geeft al zoveel stof laat staan dit. Maar het is voor een goed doel. Als het straks klaar is kan je er met volle tevredenheid naar kijken. Heel veel succes met voegen.
Groetjes Marguerite
Ik weet er alles van, afgelopen tijd boven alles gedaan bij mij. Schuren en schilderen. Ik ben maar weg gevlucht naar mijn ander stekkie.
Maar als dit klaar is Monica dan word het genieten.
Het is een geluk dat je er niet 2 weken zit. Dus jullie kunnen er lang hierna van genieten.
Genieten straks. En fijn dat jullie dit zelf kunnen super.
Liefs José
Overal stof en nog weken daarna, ik weet er alles van. Succes.
Het wordt erg mooi maar zeker wat een werk moet dit zijn. Succes ermee.
Oooh Monica ik benijd je niets!
je kan je tijd beter in gezeligger dingen steken he
Maar ja hier heb je natuurlijk jaren plezier van, dus het is zoals het is, wel heel veel sterkte gewenst en uiteraard ook voor Guus
groet van Co en Ineke
Hard werken maar wat wordt het mooooooooi!!
Jullie hebben wel eer van je werk hoor. Gelukkig is het de laatste muur want het is me wel een klus hoor.
Groetjes, Suzanne
Dat is een extra grote voorjaarsschoonmaak. Soms is het jammer dat er ook nog zoveel leukere dingen te doen zijn maar ja, het hoort er helaas bij.
Jeetje, wat is dat een klus! Het lijkt zo romantisch: een huisje in Frankrijk, maar je moet van alle markten thuis zijn (of het willen leren). Wat zul je over een paar weken trots zijn op al jullie harde werken. En gelukkig ben je gezegend met goede buren!
Wat een werk, maar het wordt zeker schitterend !
.....maar die muur wordt wel erg mooi... en dan kan de lente beginnen en hoef je daar niet meer over in te zitten!
Dat overal staat hem goed, gewoon aanhouden zou ik zeggen en zoek maar een leuk nieuw klusje voor hem!!!!
Stof is een ellende vooral omdat het nog een tijdje nadwarrelt. Maar mooi wordt het dus alleszins de moeite waard.
Anje
Sterkte, wat een vreselijke klus, maar wij zullen het in mei uitgebreid bewonderen! Groetjes
Lida
Sterkte met de laatste loodjes Monica.....;-)
Een reactie posten