Chez Monica et Guus Chambre d'Hôte en gites in de Bourgogne Veuvrailles

woensdag 8 januari 2014

Hartjes



 275 zijn het er geworden.
Op deze foto zitten ze nog even op een laken gespeld om een evenwichtige kleurverdeling te maken.
Alle stofjes voor de hartjes komen uit mijn eigen 'lappendozen' en er is er niet één gelijk
(eigenlijk een beetje gênant dat een mens zó veel verschillende stofjes in voorraad heeft)

 Precies een jaar geleden lanceerde Françoise  het sweet heart project:
"Elke dag een hartje is een hartjesquilt aan het eind van het jaar"
Dit was voor mij niet aan dovemansoren, want ik vond het onmiddellijk een super goed idee.
Françoise, bedankt
 Oké 365 is mij niet gelukt, bovendien maak ik deze voor onze oudste kleindochter 
en een éénpersoons past beter op haar bed.
Op het ogenblik ben ik als een razende Roeland de blokjes aan elkaar aan het zetten,
over drie weken viert zij haar 12e verjaardag en eigenlijk zou ik deze aan haar cadeau willen geven.
Het zal er wel op uitdraaien dat er na die datum nog een en ander doorgequilt moet worden, maar dat mag de pret niet drukken.
Ik hou jullie op de hoogte in welk stadium hij feestelijk wordt ingepakt :-)


28 opmerkingen:

Floor zei

Het ziet er nu al prachtig uit met al die lieve hartjes!
Wat heb jij een hoop lapjes in je voorraad zeg, wel leuk dat ze allemaal verschillend zijn, daar blijf je naar kijken.
En natuurlijk zitten er aan al die lapjes weer herinneringen van andere quilts.
Nu nog even stug doorwerken :-)

Sylvia zei

Ja erg hè dat een mens zoveel verschillende lapjes heeft, maar...toch wel makkelijk bij het maken van zo een quilt.
Hij wordt leuk en de kleindochter zal er best blij mee zijn.Nog even werk aan de winkel dus, succes, groetjes Sylvia.

Sis Voorn zei

Niks om te schamen...die lapjes maken ons toch tot gelukkige mensen ;)
Leuk al die hartjes ....

ireneinhetatelier zei

Door die voorraad heb je nu zo'n leuke top gemaakt! Wat zal ze er van opkijken.... Nog even doorzetten, dan komt het wel voor elkaar!

betty prins zei

Hard gewerkt Moon, nog even doorbijten en dan heb je een prachtig cadeau voor Emma!!

marcella zei

Je komt vast een heel eind, Monica. Wat een supercadeau!

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Nou nou, je bent toch maar weer goed opgeschoten hoor, sinds de laatste keer. Mooi he?
Je bent hartstikke opgeschoten en och jouw kleindochter wacht nog wel even, dat kan ze best.
groetjes en succes nog even met de laatste lootjes
groetjes
Wietske

KijkDaarIs zei

prachtige hartjes..en wat een leuk cadeau !!
ik duim voor je dat het lukt om het af te krijgen...
"HART" werken dus..;0)))
Fijne dag..

margaquilt zei

De hartjes stralen daar zal kleindochter echt wel blij mee zijn.
Groeten.Marga

Pauline zei

Enig, wat is hij leuk geworden! Heerlijk vrolijk en kleurig, een perfect cadeau voor een jongedame.

Willy zei

Prachtig al die kleurige hartjes samen. Dat wordt een fijn quilt voor je kleindochter. Groetjes,

quiltlodge gerda zei

Wat een prachtig cadeau! Hij is zoooo mooi geworden. Heerlijk zo'n grote voorraad stofjes. En heel nuttig ook, dat heb je wel bewezen ;)
Groetjes,

Tilly zei

Wat een lieve quilt is het geworden Monica, en je kan nooit genoeg lapjes hebben toch? Succes met het afmaken. groetjes

AnitaS zei

Hij is prachtig. Mooi met al die vrolijke kleuren.

Quilting Moesje zei

Al die lapjes had je dus niet voor niets liggen ; 0)
Geweldig leuk en mooi !
Veel succes met de laatste steeljes hoor...

groetjes,
Simone

Bed, breakfast en quilts zei

Wat is hij leuk geworden, neem je hem mee in februari?

carina zei

Wat is tie leuk zeg! Kleindochter zal zich er lekker in wentelen:)

Guusje, zei

Wat een mooie top.

petronella zei

Dit wordt een hele mooie quilt! Leuk voor je kleindochter en succes dus maar met het afmaken, het helpt nog wel eens een stok achter de deur!

Steekjes en Stygn zei

Wat een HARTverwarmend cadeau voor je kleindochter. Wat is hij mooi geworden. Heerlijk hoor dat je zoveel lapjes hebt dat alle hartjes anders zijn. Die lapjesziekte is een heel gezonde en nu heb je een reden om weer eens wat nieuws te kopen. Toch.
Anje

Evelyne zei

Monica wat heb je hard gewerkt!!!!
Hij is super geworden wat zal je kleindochter er blij mee zijn.

Lieve groetjes en fijn weekend, Evelyne

Elisabeth zei

Het is wel een supergave quilt...en een stok achter de deur kan geen kwaad! Veel succes met het afmaken van de quilt!

josé zei

Monica wat een super cadeau. En wat zal ze blij zijn. Dat Oma dit voor haar maakt. Ik weet hoe mijn dochter blij is met alles wat oma voor haar maakt.
Geweldig al die hartjes.

Als hij maar in elkaar zit. Het quilten komt dan van zelf bij jou. Zal zij ook niet erg vinden als hij wat later helemaal af is.

Heel veel succes. Liefs José

Chris zei

Ik vind hem enig! Wat zal je kleindochter daar blij mee zijn straks. Veel succes verder met het aan elkaar zetten.

artisoo zei

creatieveling die je bent

quiltsathome zei

Hij is echt heel leuk geworden, je kleindochter is er vast heel blij mee !
Kom je toevallig 5 februari ook naar de Show and Tell van Betty Prins in Karens B&B ?
Hartelijke groet, Patricia

lheurebleue zei

wat een heerlijk project met een fantastisch resultaat! mooi cadeau voor je kleindochter. nog een paar jaar en ze ligt met valentijn onder je quilt te dromen van haar ridder op het witte paard!

Willeke zei

Wat mooi! Ik heb er meer gezien en wordt er iedere keer weer vrolijk van. Veel plezier bij het verder afwerken van de quilt. En bij het geven!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...