![]() |
| Werk in uitvoering |
Je gelooft het of niet, maar het is eindelijk gelukt om hier even aan door te blijven werken,
dankzij het warme weer. Want: voor buiten te warm, hier in de koele stal was het heerlijk.
Even terug naar de prehistorie ik bedoel oktober 2011
Betty (Prinsart), Marcella (Nuttig en Fraai) en mijn persoontje besloten met onze verzameling antieke handwerkjes een projectje te maken: "Oud Goed" zou het gaan heten.
OUD dat spreekt voor zich en GOED omdat dit woord zowel de stof als de kwaliteit betreft.
Omdat ik altijd graag 'gebruiksvoorwerpen' maak zou het een kamerscherm gaan worden.
Handig in een logeerkamer.
Nu heeft dit kamerscherm 4 panelen, dus 8 kanten en vond ik het leuk
om ook het randje per week hier in te verwerken.
Hij zit nog niet gespannen in het frame, vandaar hier en daar de bochtjes
Dit is de kop
en hier de staart.
Zo, nu óp naar het volgende paneeltje.

24 opmerkingen:
Wat geweldig om hier een scherm van te maken!
Had bij Marcella al wel eens iets gelezen over haar Oud Goed maar wist niet dat jij daar dit project me bedoelde.
Vel succes met de andere schermen-allemaal op deze manier?
goed weekend
groetjes,Truus uit Drenthe
Wat een ontzettend leuk project heb je daar onder handen. Dat brengt me wel op ideeën - allerlei oude proefjes, kantjes en die oefenlapjes voor open naadjes van o ze moeders en tantes... En dan alle gehaakte kleedjes ook nog!
Het wordt nu een leuke uitwerking van het Randjewerkstuk, super!
Wat mooi gedaan en leuk idee :0))
wat een goed idee, ik houd ervan als iets ook nog ' van pas' komt!
Wat een werk, maar wel erg mooi!!!
Wat mooi zeg !
Schitterend!!!!
Echt prachtig geworden.... Zo leuk lijkt jullie "Oud goed" gebeuren.... er is zoveel dat niet verloren mag gaan.......
Steekjesgroetjes Anje.
Waaauw, dat gaat een mooi kamerscherm worden.
Succes, grtjs Mieke
het ziet er PRACHTIG uit.. m'n complimenten :-) !
Wat een leuk idee!
Zo is het een blijvende expositie.
Groet,
Hi Monica, wat een leuke manier om zo je randjes te gebruiken! Weer iets compleet anders dan mijn wijnkistje met de randjes. Even iets anders, waar borduur je nu je randjes op? Als ik je foto's vergroot, kan ik het toch niet zien. Ik neem aan dat je voor die grote panelen geen kaaslinnen gebruikt? Hoor dit graag van je. Ook hier in de Dordogne heel erg droog en warm. Groet, Auckje
Wat is dit mooi en wat een goed idee. Groetjes Wilma
Wat mooi zeg.., en zijn dit nu de randjes per week?
Ik vind het een geweldig mooie toepassing!
Wat mooi zeg.., en zijn dit nu de randjes per week?
Ik vind het een geweldig mooie toepassing!
Wat een enig idee ! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat !! Veel plezier met het maken, hartelijke groet, Patricia
Wat een leuk idee om de randjes te verwerken, Monica! Ik kijk uit naar het vervolg!
Groetjes, Cisca
En je visserskoffer is ook al zo leuk en handig!
Groetjes, Cisca
Wat een geweldig leuk idee! Mijn complimenten voor het mooie werk.
Heel erg leuk gemaakt!
Oh wat wordt het leuk en wat fijn dat er eindelijk schot in komt! Ben heel nieuwsgierig hoe het helemaal wordt en ik het misschien zelf kan zien! Groetjes
Lida
Wat wordt dat mooooooooiiii!
O wat een super idee
groetjes uit Zweden
Ps kan jij me een foto sturen van de Gran M ben benieuwd hoe hij er in het 4kant uitziet!
Hoi Monica, beter laat dan nooit. Wat wordt het een mooi kamerscherm. En, ja, ik heb de reacties gezien op de viskoffer en werd er een beetje verlegen van, zoveel eer. Maar het is inderdaad een heel handige quiltkoffer en ik gebruik hem ook graag.
Een reactie posten