Chez Monica et Guus Chambre d'Hôte en gites in de Bourgogne Veuvrailles

woensdag 4 januari 2012

HUISJES

Tja, met het huisjesvirus  ben ik natuurlijk ook flink besmet. Ik maak ze op ongeveer 10 x 10 cm
Het lijkt of ik er al veel heb, maar die twee rechts zijn een maatje groter, dus die mogen niet meedoen. 
Dan zijn er ook nog eens drie met blauw in de lucht, ik dacht dat ook die er niet bij stonden maar ja,  zij  vond het juist best kunnen. Oké, (ik luister wel naar de meesteres hoor :-)) van haar heb ik ook het goede idee om ze eerst op een achtergrond te leggen om te kijken wat er het best bij past. Zelf denk ik dat de bovenste met iets lichter wel leuk staat
want met deze donkere randjes lijkt mij erg druk worden, nu zou ik ook nog naar héél donker kunnen kijken, enfin voorlopig vlug nog even verder gaan want het voorjaar breekt aan en zodra wij weer in la douce France vertoeven liggen er weer werkjes van héél andere aard (ook wel leuke hoor) op mij te wachten.

30 opmerkingen:

Willeke zei

Mooie huisjes, je hebt al een hele straat zie ik! Ik vind ze ook zooo leuk maar ik heb nog zoooveel liggen wat eerst af moet.... Veel plezier!

Nardy zei

Je hebt flink gebouwd; het zijn mooie huisjes! groetjes Nardy

petrashandwerken ..steekje voor steekje zei

't ziet er al MOOI uit,
leuke kleurtjes..
veel "bouw"-plezier!
groetjes,Petra

Pauline zei

Ik vind dit leuk! Al die blogs met huisjes, ik ontdek zo allemaal leuke blogs van creatieve mensen. Veel plezier met bouwen van je maatje groter huisjes. Groetjes, Pauline

Quilting Moesje zei

Ik vind je huijes heel mooi, en de blauwe luchtjes zijn inderdaad heel lief erbij ... !!
Ik ben ook blij advies/bevestiging gekregen te hebben (onverwachts van Jeanneke zelf) ... voor mijn huisjes ... dat werkt nog prettiger (zonder getwijfel).
Veel plezier en succes ermee verder hoor !

Anoniem zei

prachtige huisjes

Anoniem zei

Oh wat ga je snel, je hebt al een heel "Huisjesplein"! 't Zijn schatjes en ik vind af en toe er eentje uitspringend wel heel leuk!
Huisjesgroetjes Anje.

Jora zei

Wat een leuk gezicht om al zoveel huisjes bij elkaar te zien! Je gaat wel supersnel hoor! Heb je ook al plannen met die maatje-groter-huisjes?

Inge zei

Nou jij hebt er al veel en ik vind ze allemaal even leuk. De achtergrond kiezen is best moeilijk. Ik heb gekozen voor licht met een klein werkje en de hoekblokjes worden rood. Binnenkort op mijn blog te zien LOL
Ik denk dat bij jou een donkere stof heel goed zou kunnen, maar dan zou ik wel een rustige stof nemen, anders "zakken" die huisjes een beetje weg in al die drukte en dat zou jammer zijn.

Groetjes,
inge

liefdevoortextiel zei

Het huisjesvirus heeft goed toegeslagen, ik kom ze overal tegen.Deze straat wordt ook heel mooi!

mieke zei

Zooooo, snelheid turbo !
Voor de lucht neem ik alles wat lichtblauw is en wit wat ik over heb van de ocean wave.
De achtergrond heb ik ook licht genomen, omdat er ook donkere huisjes tussen zitten.
De 4-kanten blokjes op de hoeken neem ik wel donker.
Succes.

Els zei

Wat een prachtige buurt heb je al bij elkaar!!

Ritainquiltland zei

Je gaat als een speer!!
Dat ziet er al hartstikke leuk uit.
Ik kan nog niks laten zien, zit nog volop in de make-over van mijn woonkamer. Misschien morgen.

betty prins zei

Hoi Moon, je huisjes liggen erg mooi te wezen.... Beide ondergronden vind ik wel leuk, hoewel ik voor rood zou kiezen...en jij vast voor de lichte kleur! Succes en tot snel!

Guusje, zei

Wat mooi en wat zijn het er al veel. En de ondergrond, ik zou voor rood kiezen dat staat een stuk warmer.

Willy zei

De huisjes die je gebouwd hebt zien er leuk en vrolijk uit. Ik ben benieuwd voor welke achtergrond je kiest.
Groetjes

sylvia zei

wat een gaaf straatje heb je al gemaakt! Ik heb zitten kijken naar je achtergrondjes: moeilijk! Ik vind het lichte zo licht en het rode zo rood.......heb je echt wat aan, he, aan zo'n reactie....;)
groetjes, Sylvia

Balsemien zei

Hoi Monica, mijn nieuwsgierigheid was gewekt toen ik je huisjes ergens voorbij zag komen in de zijkolom... Mooi wordt het!Op de een of andere manier vind ik dat drukke wel leuk bij jouw huisjes...

Evelyne zei

Goh Monica, wat ga je snel!!Je huisjes zien er al leuk uit. Ik ben net begonnen, heb er pas een af!!
Ik vind de lichte achtergrond wel leuk ,maar er zou best een klein rood werkje in mogen zitten.
Succes met je keuze.
Groetjes, Evelyne

Supergoof zei

Wat zijn ze leuk en lief, dit is wel heel inspirerend,....
;o)

yvonne zei

Als ik nu zo,n straatje zie ,ga ik ook als een speer er nog een paar maken schattig zijn ze

groetjes yvonne

Anja.M zei

Wat zijn ze mooi !

Quilt groetjes Anja.

foekie's fashion zei

Monica, bedankt voor je bezoekje, ik ga jou ook volgen want ik houd ook van borduren. Leuke huisjes heb je al gemaakt. Groetjes van Joke

Janet zei

Wat heb je al veel huisjes! zo leuk allemaal. Op de lichte achtergrond komen de huisjes naar mijn smaak beter tot z'n recht maar ja smaken mogen verschillen toch?Hoewel een donkere kleur ook een heel warm effect geeft. Leuk dat je naast quilten van borduren houdt. Combineren van beide vind ik ook erg leuk. Ik heb me 'aangesloten'bij het clubje ufo's afmaken (hoop dat ik dit voornemen tot en goed einde breng)Veel succes met het bouwen.
groetjes janet

Bas zei

Ik zou voor groen kiezen, licht groen. Dan staan de huisjes in het gras!

Groetjes
Bas

Wieke van Keulen zei

Allereerst hartelijk dank voor je reactie op mijn blog, Monica. Blijft toch leuk. Ik snap soms niets van dat blogger. Nu zie ik opeens dat ik je niet meer volg, maar ik heb geen toets aangeraakt. Volg je dus weer opnieuw. Leuke huisjes hoor en het gaat ook lekker hard. Ben wel heel benieuwd wat Betty bij jou gaat doen in het nieuwe jaar.

lheurebleue zei

wat leuk om overal die huisjes te zien groeien! mooie stofjes heb je gekozen.

Chris zei

Wat heb jij er al veel!! Die lichte achtergrond vind ik ook het mooiste. Enig, je hebt nu al een idee hoe het gaat worden. Fijn weekend.

inge zei

er is hier al een half dorp te zien! mooi!ç

petra zei

Hoi Monica,

Wat zien je huisjes er mooi uit.
Persoonlijk vind ik ze op de lichte achtergrond het mooiste uitkomen. Maar je hebt nog de tijd om er over te denken.

groetjes Petra

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...