Chez Monica et Guus Chambre d'Hôte en gites in de Bourgogne Veuvrailles

donderdag 12 januari 2012

Patchwork

Vol goede moed ga ik beginnen met UFO's af te maken. Betty vroeg mij kortgeleden hoe het met "die blauwe" stond, en ja hoor, in een grijs verleden ben ik hieraan begonnen en heb hem toen in een koffertje ver weggestopt. En waarom zul je je afvragen. Welnu, even voor wie het nog niet ontdekt had, ik zal het maar eerlijk zeggen, ik doe alles altijd zo maar voor de vuist weg. Zo ook bij deze, ik had al een flink aantal blokken toen ik er twee jaar later aan verder ging, ik knipte keurig blokjes van 10x10 MET naadtoeslag, om na elf afgewerkte blokken te ontdekken dat de vorige 21 zonder naadtoeslag waren :o((
Tja, en als je ze dan aan elkaar wilt zetten heb je toch een probleempje!!
Ze liggen hier even los op twee verschillende stofjes en als ik er een beetje uit ben laat ik zien hoe creatief ik het heb opgelost. Kunnen jullie, doorgewinterde quiltsters, nog eens lachen, ha ha.

26 opmerkingen:

Johanna Zweden zei

Hij zal wel heel mooi worden
O wat jammer van die naadtoeslag, maar kan je bv de grote blokken niet in het midden gedeelten verweken, en dan een bies eromheen, en dan de kleinere blokken aan de buitenkant of anders om!!
Succes gr joke

Annelies zei

Misschien moet je wel de schaar in de blokken zetten en ze dan pas verwerken.

Miranda zei

Persoonlijk vind ik dat dit soort situaties je voor leuke verrassingen laat komen. En het juist dat persoonlijke tintje eraan geeft!

liefdevoortextiel zei

Hoi Monica,dat is me ook al eens gebeurd maar dan met borduurwerk. Je begint aan iets en dan blijft het aan de kant liggen, daarna wil je het weer oppakken en weet je niet meer in welk boek het stond.Ik heb nu een schrift en alles wat ik maak schrijf ik er in op. Heel vaak vragen de dames van de club naar een patroontje van wat ik heb gemaakt en kan ik het opzoeken in het schrift!

Monica zei

@ Johanna, inderdaad ben ik op die manier aan het puzzelen.
@ Annelies, schot in de roos! Knippen! ik geloof dat ik daarmee een leuke oplossing heb gevonden, laat 't nog weten

petrashandwerken ..steekje voor steekje zei

't ziet er nu al PRACHTIG uit, Monica..
en met 'n "eigen touch" wordt je quilt helemaal UNIEK!
groetjes, Petra

josé zei

Monica ik vind hem prachtig mooie kleuren, het komt goed. Ik hou hier van vrolijk

Liefs José Succes !!!

petronella zei

Je hebt al enkele tips gekregen las ik, ik zou ook de blokken lostornen en de kleinere blokken een extra bies geven, en dan kijken wat de beste mix is, que plaatsing, probeer het eens even uit, het wordt een mooie quilt, want de kleuren zijn prachtig, dus pak de uitdaging aan en bijt door de zure appel heen, dan heb je binnenkort weer een "AFFO", succes!!

mieke zei

Een bies om de te kleine blokken, is best een oplossing.
Of inderdaad alle te kleine blokken in het midden, daar een bies omheen en dan de grote blokken.
Succes.

sylvia zei

ben benieuwd hoe je het op gaat lossen!!
leuke kleuren trouwens, beetje voorjaarsgevoel!!!

Phebe and Jane zei

Ben benieuwd hoe je dat gaat oplossen. Het zijn wel mooi kleuren hoor.
Groetjes,
Marian

inge zei

mooie kleuren! maak maar gauw af zodat we kunnen genieten van een prachtige quilt!

lheurebleue zei

je lacht toch niet groen omdat je in een grijs verleden fouten maakte met die blauwe patchwork? beter om la vie en rose te zien!

Anoniem zei

O help, ik krijg bijna pukkeltjes van het woord naadtoeslag. Mijn huisjes staan nog steeds in de stijgers omdat ik worstel met de naadtoeslagen. Succes met het zoeken naar een mooie oplossing.

Evelyne zei

Ha Monica, er zijn al genoeg adviezen gegeven. Ik vind de leuren lekker vrolijk en het is nu wel zo dat hij een persoonlijk touch van je krijgt!!
Ben benieuwd hoe je het gaat oplossen.
Groetjes, Evelyen

Willy zei

Dat is even flink balen, maar moedig dat je 'm nu uit de koffer hebt gepakt. De stoffen zijn prachtig. Komt vast goed ;)
Groetjes

Quilting Moesje zei

Ben heel benieuwd hoe de quilt uiteindelijk gat worden !
Net wat eerder werd geschreven ... zo komen de mooiste en origineelste quilts tot stand ...
Vooral veel plezier ermee hoor !
Groetjes,
Simone

Liduine zei

Wat een ellende.....nu je wereldkundig hebt gemaakt waarmee je worstelt MOET je het wel afmaken. Ach, een mens begint ergens aan en dan voel je je nog verplicht om het af te maken.
Weet dat een Schubert nog beroemder werd met zijn 'unvollendete'.
Daar kun je je voordeel nog mee doen! succes met deze blauwe.

Guusje, zei

Ben ook erg benieuwd hoe je dit gaat doen, ik vind het wel mooie kleuren, zonde om te laten liggen.

Annemieke zei

Hallo Monica, leuk dat je een kijkje kwam nemen op mijn blog. Leuk om zo via via de hele wereld door te kijken. Mooie quilts komen er op jouw blog voorbij....

Ageeth Dorsman zei

Wat heb je een leuke blog! Je maakt
heel mooie dingen (met deze blauwe
blokken zal het vast ook goed komen!)
en wat geweldig, die patchworkcursus
in Frankrijk! Ik ga dat eens onthou-
den, wie weet, voor ooit....
Ik ga je blog in ieder geval volgen!
Groetjes van Ageeth

Lida zei

Je hebt er vast een heel creatieve oplossing voor en daar gaat het om: Creativiteit! En geloof me, ik maak zulke fouten ook en dat we ons versnijden en verknippen komt bij iedereen wel eens voor! Veel plezier met de steekjes, groetjes
Lida

AnitaS zei

Vaak worden dit de leukste quilts. Doordat je allerlei problemen op moet lossen krijg je vaak hele aparte quilts.

Marjan zei

Dat gaat vast helemaal goedkomen: creativiteit genoeg bij jou! En hij is zo mooi van kleur...

marcella zei

toch ontstaat vaak zo het leukste handwerk, juist door die foutjes. Het wordt vast mooi, de kleuren zijn in ieder geval erg goed gekozen.
en lachen? dat doe ik al zo vaak om mezelf als ik weer eens zit te prutsen...

Ageeth Dorsman zei

Hoi Monica, via mijn blog vroeg je
naar mijn mailadres. Ik hoop, dat je
dit leest; mijn mailadres is:
gpdorsman@hotmail.com
Groetjes van Ageeth

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...