Fantastisch zo veel adviezen jullie mij gaven, hartelijk dank, ik geloof dat ik er uit ben!.
Hij heeft drie dagen op een laken gespeld voor de deuren van onze linnenkast gehangen
(dus geen schoon ondergoed kunnen pakken... (grapje).
Inderdaad was ik aan het puzzelen om blokken als middenstuk en blokken langs de rand te maken.
Met dank aan de tip van Annelies : KNIPPEN! dit bracht mij op het idee om de 10 grootste blokken te delen, zoals je op de foto ziet, zitten er nu 26 kleinere blokken in het midden en langs de rand de gehalveerde. Dat komt precies uit, hoef ik niets bij te maken, behalve dan een stuk of drie blokken met andere stofjes ga opfrissen, je kunt op de foto goed zien wélke, dat zijn die met de "viezeoudemannetjesregenjassenkleur"
En kijk eens wat ik vond toen ik het koffertje verder uitpakte: mijn notities Start januari 2001 !
En Ohhhh aantekeningen...., berekeningen.... , schetsjes... je wilt het niet weten!
en keurig op kartonnetjes nog een partij geknipte hoekjes waar er nóg een uit zou kunnen.
Volgens de schets moest er in het midden én in de vier hoeken een ster komen, maar nu schiet mij ook weer te binnen dat ik niet zeker wist welk blok in de hoek zou komen dus maakte ik maar ALLE blokken met een ster, in het geheel vallen ze in het niet, desalniettemin toch leuk.
Zo, en nu kan ik met frisse moed aan de slag met de boel in elkaar zetten,
dus het zal nog wel een poosje duren voor je dit weer langs ziet komen
18 opmerkingen:
Toch handig als je aantekeningen bewaart....Want wie bewaart, die heeft wat!
De blauwe wordt erg mooi hoor. Ben benieuwd naar het eind resultaat.
We hebben een keer in Frankrijk op de grond gelegen om de blokken op kleur te leggen. Heb je DIE aantekeningen nog? Nee? Ik heb er wel foto's van! Want wie bewaart...
Wat een oplossing, zo ziet het er erg goed uit. Succes met het in elkaar zetten, kan die nog net op tijd mee naar Frankrijk!
Wat leuk dat ik je een klein stukje verder heb kunnen helpen !
Zo komt het inderdaad helemaal goed. Wordt gewoon prachtig! Echt leuk
Dit gaat gewoon heel mooi worden. Succes.
Hallo Monica,
Prachtig mooi wordt het allemaal weer...
Ik wens je nog heel veel plezier hiermee...
Lieve groet,
Mirjam
Een mooie oplossing en het gaat een hele mooie quilt worden.
wat leuk dat je zo'n mooie oplossing aangereikt kreeg. Ik dacht eigenlijk dat je er allang uit was :) Sorry, vast niet goed gelezen en teveel naar de mooie blauwe lapjes gestaard
Mooi dat je nog wat aantekeningen gevonden hebt. En een fantastische oplossing hebt nu voor het probleem.
Nu komt het zeker goed.
Hij wordt vast heel mooi!
Ik vind de kleuren prachtig.
Groetjes, Evelyne
't ziet er al MOOI uit..
veel knutselplezier!
handig zo'n laken, en wat een mooie kleuren bij elkaar, ben benieuwd naar het eindresultaat
Mooie oplossing, dan heb je straks een prachtige quilt!
Fijn dat je nog aantekenigen hebt gevonden. Veel succes!
Zo kom je er wel, veel plezier ermee.
mooi!!!
en succes verder!
Dat ziet er heel mooi uit! Prachtige kleuren! Groetjes, Annemarie
heel mooi, prachtig
Wat een gaaf idee, een boekje met schetsjes en degerlijks;)
Een reactie posten