In de paar wintermaandjes dat ik in Nederland verblijf kom ik natuurlijk
regelmatig bij 'onze' patchworkwinkel
Ik hoorde van Cora dat zij een quilt gaat maken waarvan de opbrengst voor de Stichting ALS is.
De bedoeling is dat ieder die hier graag aan mee werkt een blok maakt met een binnenmaat van 20 x 20 achtergrondkleur crême/beige.
Omdat ik een ster wel toepasselijk vond maakte ik eerst dit blokje met 'winterse' kleuren.
Eigenlijk vond ik hem een beetje saai en maakte er dus nog een met wat vrolijke rode tinten er in.
Tja, en het blokje op de bovenste foto met de sneeuwman is tenminste écht winter.
Cora kan nog héél veel meer blokjes gebruiken, dus:
Cora kan nog héél veel meer blokjes gebruiken, dus:
ALS je mee wilt doen kun je er hier (klik) meer over lezen
13 opmerkingen:
Monica wat een mooie sterren, hier zal ze blij mee zijn.
Leuk hoor !!Lieve groetjes José
Een heel mooi initiatief!! Ik ga eens kijken. Heb de ziekte van dichtbij meegemaakt en dat is echt geen pretje.
Wat een goed initiatief! Dit zijn drie heel mooie blokken.
Hier zal ze zeer zeker heel blij mee zijn, en van deze organisatie had ik nog nooit gehoord,
Goed hoor van Cora, om zich zo in te zetten voor anderen.
Fijne dag liefs Joke
Wat een goed initiatief en wat ziet het er mooi uit.
Mooie sterren heb je eraan bijgedragen !
Wat een goed initiatief, ik hoop dat er vele mooi blokken aangeleverd gaan worden. Bedankt voor het onder de aandacht brengen van deze sympathieke actie.
Inderdaad, een vreselijke ziekte.
Ontzettend goed dat dit onder de aandacht wordt gebracht.
groetjes
Wietske
Wat een goed initiatief, zal eens even gaan kijken! Mooie blokjes heb je gemaakt.
Groetjes
Wat een goed idee !
10 jaar geleden is een goede en lieve buurman er aan overleden. Ik zou wel graag zo'n ster voor Cora willen maken als herinnering aan hem.
Heb je toevallig nog jouw patroon voor mij ?
Lieve groet, Patricia
P.S. De voornaam van mijn buurman was Cor (Latijn voor 'hart') en Cora is natuurlijk de vrouwelijke versie van zijn naam.
Lieve Monica,
Dank je wel voor het extra on der de aandacht brengen van mijn actie.
Ik heb nu 46 kleine quiltjes.
lieve Groetjes Cora
Hallo Guus en Monica,
Heb een reactie gegeven op de oproep voor de steun aan ALS-Liga.
Ik zal dinsdag 2 quiltjes opsturen naar Cora's Cottage die ze mag verkopen ten voordele van deze Liga, die ik ten volle steun, Heb al een broer moeten verliezen, nu mijn jongste broer lijd aan deze afschuwelijke spierziekte, waarvoor nog geen goede medicatie is gevonden, hij vertoeft nu in de laatste fase, is voor het ogenblik stabiel, maar elke dag zie je hem wel aftakelen. Daarom steun ik alle mensen die dit moeten ondergaan, ook hun naasten, familieleden die niets kunnen ondernemen dan hen bijstaan en toch in de mate van het mogelijke steun en liefde geven om elke dag weer door te komen.
Bedankt in hun naam ook voor jullie deelname aan dit initiatief. Vanuit het Brugse hartelijke dank. in naam van alle ALS patiënten.
Groetjes Carine Vanfleteren - Patchworkstar.blogspot.com
Een reactie posten